Reģionālo autobusu maršrutiem Rīgā galapunkts būs tikai Rīgas autoostā

Rīgas Starptautiskā autoosta.
Rīgas Starptautiskā autoosta. Foto: Evija Trifanova/LETA

Visiem reģionālo autobusu maršrutiem galvaspilsētā izkāpšanas galapunkts atkal būs tikai Rīgas starptautiskajā autoostā, informēja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvji.

Tādējādi izkāpšanas pietura Turgeņeva ielā pie Zinātņu akadēmijas turpmāk vairs netiks izmantota.

Vienlaikus Rīgas autoostas teritorijā pie peroniem, kas atrodas tuvāk dzelzceļa sliedēm, ir izbūvētas desmit jaunas vietas ar platformām pasažieru izkāpšanai zem jaunizbūvētās dzelzceļa estakādes. Tās atrodas pretī autoostas esošajai pasažieru iekāpšanas zonai, kas atrodas tuvāk kanālam.

Jau ziņots, ka dzelzceļa projektā "Rail Baltica" pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas teritorijā.

"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvniecības ietvaros ir pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi ielas līmenī projekta dienvidu pusē - Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas zonā. Teritorija, kas iepriekš bija atvēlēta "Rail Baltica" būvdarbiem, nodota autoostai lietošanā, tādējādi iespējams atsākt autobusu apkalpošanu, nodrošinot pasažieru izkāpšanu.

Tāpat ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 mm - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu