Nedēļas nogalēs, kad parasti notiek akcijas, degvielas pārdošanas apjoms pieaug par vairāk nekā 60%, salīdzinot ar darbadienām, kurās akcijas nav bijušas, sacīja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība.
"Virši-A": Akciju laikā degvielas pārdošanas apjoms pieaug par vairāk nekā 60%
Komentējot degvielu tirgotāju regulāri rīkotās akcijas un atlaides, Vība uzsvēra, ka konkurence starp degvielas tirgotājiem Latvijā ir liela.
"Lai arī ir notikusi konsolidācija - tirgū ir četri lielie spēlētāji un mazo spēlētāju kļūst arvien mazāk, lielie spēlētāji darbojas ļoti aktīvi, lai savu tirgus daļu palielinātu," norādīja Vība.
Tāpat viņš atgādināja, ka deviņos mēnešos kopējais pārdotais degvielas apjoms mazumtirdzniecībā ir audzis par 2,2%, piebilstot, ka inflācijas dēļ izmaksas arī ir ievērojami augušas.
"Veids, kā kompensēt izmaksu pieaugumu, ir vai nu pārdot vairāk, vai arī pārdot dārgāk. Pašlaik ir grūti kaut ko pārdot dārgāk, nu tad visi cenšas pārdot vairāk. Tādēļ tiešām ir redzams daudz akciju," papildināja Vība.
Vienlaikus viņš uzsvēra, ka tirgus spēlētāji seko līdzi konkurentu aktivitātēm, un, lai nepazaudētu tirgus daļu, tikko kāds degvielas tirgotājs sāk akciju, tad pārējie parasti seko līdzi minūšu, vēlākais, dažu stundu laikā.
"Patērētāji, protams, no šiem "cenu kariem", ja tā tos drīkst saukt, iegūst," atzīmēja Vība.