Tirdzniecības centrs nav tikai veikalu fizisks izkārtojums liela mēroga laukumā, tā ir dzīva ekosistēma, intervijā TVNET+ stāsta tirdzniecības centru "Spice" un "Spice Home" vadītāja Iveta Priedīte. Pētot viņas darba pieredzi, rodas iespaids, ka viņa jau sākotnēji ir zinājusi, ka karjeru saistīs tieši ar tirdzniecību. Kā izrādās, realitātē Priedītes studiju un darba pieredze pārklāj plašu interešu lauku. Tirdzniecības centru vadītāja atklāj, ka ir studējusi muitas un nodokļu administrēšanu un tolaik šķitis, ka ar lielu varbūtību strādās Valsts ieņēmumu dienestā vai Muitas pārvaldē.
Viņa atzīst, ka tirdzniecība pēc Padomju Savienības sabrukuma pavisam noteikti netika uzskatīta par pievilcīgu nozari, ar kuru saistīt karjeru. Taču studiju laikā iegūtais pārdevējas darbs tobrīd tikko Latvijā ienākušajā starptautiskajā veikalu tīklā "Narvesen" pilnībā mainījis domas. Priedīte skaidro, ka starptautiskā uzņēmuma kultūra, vērtības, vadītāju un kolēģu attieksme bija nesalīdzināmas ar citām potenciālajām darba vietām.
- Vēl šovasar kārtējo reizi tika aktualizēts jautājums par to, ka tirdzniecības centriem nevajadzētu strādāt vai būtu jābūt saīsinātam darbalaikam nedēļas nogalēs, lai it kā veicinātu mazo veikalu attīstību. Kāds ir jūsu viedoklis par to? Vai šāda rosinājuma izpilde vispār saskanētu ar mūsu iedzīvotāju paradumiem?
- Protams, cienu dažādus viedokļus, un kā viedoklim arī šim noteikti ir vieta, bet es tomēr aicinātu ierēdņus un politiķus izvērtēt visu šo ciklu. Diemžēl daudzi neredz atšķirību starp, piemēram, "Rimi" un "Spici", tie ir pilnīgi dažādi biznesa objekti.
Iepriekš izskanējusī tirdzniecības centru vai lielo veikalu slēgšana tika pasniegta zem divām iniciatīvām – viena bija atdzīvināt mazo biznesu, bet otra cīnīties ar augstām pārtikas cenām lielveikalos. Kā tirdzniecības centra pārstāve saprotu, ka pietiek pateikt to, ka slēgsim tirdzniecības centrus, lai sabiedrības interese būtu diezgan liela, un tādā veidā mēs varam radīt lielāku ažiotāžu un izcelt problēmu. Manuprāt, tirdzniecības centru slēgšana neatrisinās problēmas. Ne mazā biznesa jautājumu, ne cenu jautājumu lielveikalos vai pārtikas ķēdēs.