Igaunijas dzelzceļa elektrifikācijas projekts paredz elektrovilcienu satiksmi no Tallinas uz Tartu un Narvu, tomēr sākotnēji plānotā dzelzceļa elektrifikācija maršrutos Tartu-Valga un Tartu-Koidula nenotiks, lai ietaupītu līdzekļus.
Taupot līdzekļus, Igaunijā dzelzceļu neelektrificēs tālāk par Tartu
Igaunijas dzelzceļa infrastruktūras attīstības rīcības plānā 2021.-2028. gadam dzelzceļa elektrifikācijai paredzēts 274 miljonu eiro finansējums.
Saskaņā ar sākotnējo plānu Tallinas-Narvas, Tapas-Tartu-Valgas un Tartu-Koidulas posmi bija jāsagatavo elektrovilcienu satiksmei līdz 2028.gadam. Tomēr tagad Klimata ministrija norāda, ka Tartu-Valgas un Tartu-Koidulas posmi vismaz pagaidām paliks neelektrificēti, galvenokārt cenu pieauguma un zemā pieprasījuma dēļ.
"Jā, sākotnēji mēs vēlējāmies elektrificēt tālāk par Tartu, taču būvniecības cenu pieauguma dēļ mums šobrīd nav līdzekļu," Igaunijas sabiedriskajai raidorganizācijai ERR skaidroja Klimata ministrijas vicekanclers mobilitātes jautājumos Sanders Salmu.
Turklāt rodas jautājums, vai ir lietderīgi elektrificēt Tartu-Valgas posmu, kurā ir četri reisi dienā katrā virzienā vai Tartu-Koidulas posmu ar diviem reisiem dienā katrā virzienā. Salmu arī norādīja, ka šajos posmos nav daudz pasažieru.
Vicekanclers piebilda, ka nākotnē varētu domāt par bateriju vilcieniem ar uzlādes punktiem Tartu, Valgā vai Koidulā.