Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

"IKEA" pašreizējā finanšu gadā Latvijā plāno mērenu izaugsmi

"IKEA Latvija" vadītājs Pēteris Grīnbergs piedalās pasākumā, kurā prezentē aptaujas rezultātus par vardarbību ģimenē sociālās atbildības kampaņā "Pamani vardarbību" un atklāj "Ikea" un mākslinieka Kristiana Brektes sadarbības kolekciju.
"IKEA Latvija" vadītājs Pēteris Grīnbergs piedalās pasākumā, kurā prezentē aptaujas rezultātus par vardarbību ģimenē sociālās atbildības kampaņā "Pamani vardarbību" un atklāj "Ikea" un mākslinieka Kristiana Brektes sadarbības kolekciju. Foto: Zane Bitere/LETA

Latvijā mēbeļu tirgotājs "IKEA" pagājušo finanšu gadu noslēdzis ar pozitīvu rezultātu, taču šajā finanšu gadā, kas sākās 1.septembrī un ilgs līdz nākamā gada 31.augustam, plāno mērenu izaugsmi, aģentūrai LETA pauda "IKEA" vadītājs Latvijā Pēteris Grīnbergs.

Viņš atzīmēja, ka risinājumi mājokļa un biroja iekārtošanai saglabās aktualitāti arī turpmāk.

Taujāts par iedzīvotāju jaunākajiem iepirkšanās paradumiem, Grīnbergs sacīja, ka pircēji rūpīgi plāno pirkumus un retāk iepērkas impulsīvi, proti, cilvēki salīdzina preču cenas, to sniegtās priekšrocības un kvalitāti. "Kvalitāte lēmuma pieņemšanā ir vēl būtiskāka nekā agrāk," atzina "IKEA" vadītājs Latvijā, norādot, ka pircēji biežāk izvēlas preces ar labākiem garantijas nosacījumiem, vairāk pievērš uzmanību arī risinājumiem, kas var paildzināt preces kalpošanas laiku, piemēram, maināmiem dīvānu un krēslu pārvalkiem, mitrumu atgrūdošiem audumiem, segām un spilveniem.

Tāpat Grīnbergs minēja, ka palielinās pircēju skaits, kuri iegādājas ne tikai gatavas mēbeles - dīvānus, galdus, krēslus un citas -, bet plāno individuālas skapju sistēmas un virtuves iekārtas, izmantojot tiešsaistes plānotājus vai arī darbinieku atbalstu. Līdztekus "IKEA" arvien biežāk tiek izmantota iespēja izmantot pilnu servisu, tas ir, ne tikai iegādāties virtuves iekārtas un skapju sistēmas, bet pieteikt arī mērīšanas, plānošanas, piegādes un montāžas pakalpojumus.

Starp populārākajām preču grupām "IKEA" veikala vadītājs uzskaitīja virtuves mēbeles, skapju sistēmas, guļamistabas risinājumus un mazākas mājokļa labiekārtošanas preces - organizatorus, gultas veļu, virtuves piederumus un tamlīdzīgi.

"Uzņēmuma izaugsmē būtiska loma bijusi arī biznesa klientu apkalpošanas segmentam. Tas pagājušajā finanšu gadā ir stabili audzis un turpina augt arī šobrīd," sacīja Grīnbergs.

Viņš pieļāva, ka biznesa klientu skaita pieaugums lielā mērā ir saistīts ar nekustamā īpašuma nozari - attīstītāji un dzīvokļu īpašnieki pasūta "IKEA" mājokļa vai biroja iekārtojuma risinājumus. Tāpat ir daudz klientu no moduļu māju ražotājiem.

Vaicāts par nākamā gada prioritātēm, Grīnbergs norādīja, ka tās būs zemu un iedzīvotājiem pieejamu cenu nodrošināšana, kā arī filiāles atvēršana Liepājā. Vienlaikus arī Baltijā kopumā "IKEA" plāno tālāku paplašināšanos, piemēram, klientu apkalpošanas vietu Tartu ir plānots pārveidot divreiz plašāku.

Jau ziņots, ka "IKEA" 2024.gada vasarā plāno atvērt klientu apkalpošanas centru Liepājā.

Liepājā "IKEA" filiāle strādās kā plānošanas un preču pasūtīšanas centrs, lai klientiem palīdzētu plānot, pasūtīt un saņemt individuāliem mērījumiem, vajadzībām un vēlmēm pielāgotus telpu iekārtojuma risinājumus.

Paredzēts, ka "IKEA" plānošanas un preču pasūtīšanas centra platība Liepājā būs 1000 kvadrātmetru. Klientu apkalpošanas vieta atradīsies Ezermalas ielā.

Investīcijas centra izveidē "IKEA" nenorāda.

"IKEA" pārvaldītājs Latvijā ir SIA "Paul Mason Properties". Kompānija finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.septembra līdz 2022.gada 31.augustam, strādāja ar 108,933 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 11,6% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pieauga gandrīz 2,7 reizes - līdz 17,457 miljoniem eiro. Jaunākie finanšu dati nav publiskoti.

Kompānija "Paul Mason Properties" Latvijā reģistrēta 2015.gadā, un tās pamatkapitāls ir 20 000 eiro, liecina informācija "Firmas.lv". "Paul Mason Properties" pieder Nīderlandē reģistrētajam "FE Corporation".

Kompānija "IKEA" izveidota 1943.gadā.

Svarīgākais
Uz augšu