Tāpat agresīvas uzvedības cēloņi var būt attiecību grūtības ar skolotājiem - pārpratumi, konflikti, savstarpējas izpratnes trūkums, skolotāju pārslodze, kā arī attiecības ģimenē - konflikti, vardarbība, atkarību izraisošu vielu lietošana, vecāku audzināšanas problēmas, vecāku izdegšana.
Savukārt situācijas uzlabošanai nepieciešamas paplašinātas iespējas pusaudžiem mācību grūtību novēršanai, emociju regulācijas prasmju pilnveidošana, sociālo prasmju un problēmu risināšanas prasmju pilnveidošana, vecāku kompetences veicināšana un audzināšanas prasmju pilnveidošana, skolotāju kompetences veicināšana, pozitīvu skolotāju-skolēnu attiecību veicināšana, efektīvas uzraudzības un disciplinēšanas stratēģijas.
Tāpat secināts, ka nepieciešama atbalsta personāla palielināšana, skolotāju slodzes sabalansēšana, skolas un ģimenes sadarbības veicināšana, profesionālas palīdzības sistēmas uzlabošana ārpus skolas, lielākas iespējas ārpusskolas nodarbībām un brīvā laika pavadīšanai.
Pētījums īstenots Sabiedrības integrācijas fonda līdzfinansēta projekta "Sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu (skolēnu ar uzvedības problēmām) interešu aizstāvība, veidojot valsts atbalsta sistēmu" ietvaros, ko īstenot Bērnu slimnīcas fonds.
Projekta mērķis ir sniegt informatīvi izglītojošu atbalstu un interešu aizstāvību bērniem ar uzvedības grūtībām, tai skaitā pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī, sadarbībā ar nozares profesionāļiem un lēmumpieņēmējiem, izstrādāt "Iekļaujošas izglītības Atbalsta plānu 2024. - 2028.gadam bērniem ar uzvedības grūtībām skolu vidē", kas vērsts uz bērnu ar uzvedības problēmām sekmīgu iekļaušanu izglītības apguves procesā, nepieciešamo atbalsta pakalpojumu iekļaušanu valsts apmaksātā atbalsta sistēmā.
Bērnu slimnīcas fonds projekta robežās ari prezentē pētījuma rezultātus arī atbildīgajām valsts iestādēm, pedagogiem un pusaudžu atbalsta speciālistiem, rīkojot tiešsaistes domnīcas un diskusijas. Papildus kvalitatīvā pētījuma publicēšanai un diskusiju rīkošanai, paredzēta arī analītiskā pētījuma veikšana par citu valstu praksi (pieredzi) ar bērniem ar uzvedības grūtībām gan izglītības sistēmā, gan pētot labās prakses piemērus starpinstitucionālai sadarbībai, raidierakstu cikla "Bērni ar uzvedības grūtībām izglītības sistēmā" veidošana. Tāpat paredzēta "Iekļaujošas izglītības atbalsta plāns 2024. - 2028.gadam bērniem ar uzvedības grūtībām skolu vidē" sagatavošana un prezentēšana atbildīgajām valsts iestādēm, informatīvi izglītojošu atbalsta materiālu veidošana un publicēšana internetā.
Projekta rezultātā tiks veicināta sabiedrības izpratne par bērnu ar uzvedības grūtībām izglītības sistēmā izaicinājumiem un iekļaujošu attieksmi demokrātiskā sabiedrībā. Vēl projektā tiks nodrošināta sabiedrības interešu aizstāvība konkrētā sociālā jomā, ar mērķi stiprināt Satversmē noteiktās demokrātiskās vērtības, un izstrādāts "Iekļaujošas izglītības Atbalsta plāns 2024. - 2028.gadam bērniem ar uzvedības grūtībām skolu vidē".
Projekts tiek īstenots līdz 2024.gada 31.oktobrim.