Skolēniem, kuriem ir konstatēts sociālās atstumtības vai priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risks, tiks izstrādāts individuāls plāns, paredzot speciālistu atbalstu un konsultācijas. Savukārt skolēniem no 13 gadu vecuma varētu būt pieejams mentors, kas būs apguvis noteiktu mācību programmu.
Lai izglītojamiem ar nepabeigtu pamatizglītību būtu pieejamas izglītības iespējas, iecerēts izstrādāt un licencēt arodizglītības programmas un profesionālās pamatizglītības programmas, kuras īstenotu akreditētās valsts, valsts augstskolu un pašvaldību profesionālās izglītības iestādēs. Uzskaitīti arī pasākumi, lai nodrošinātu darbu ar reemigrantiem, imigrantiem un mazākumtautību skolēniem. Piemēram, skolās tiktu paplašināti ārpus formālās izglītības piedāvājums.
Kopējais attiecināmais finansējums tiek plānots 23,49 miljonu eiro apmērā, bet pieejamais kopējais attiecināmais finansējums tiek lēsts 15 951 889 eiro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda "Plus" finansējums 13 559 106 eiro un valsts budžeta finansējums 2 392 783 eiro.
Finansējumu saņems Izglītības kvalitātes valsts dienests (IKVD), kas projektu īstenos sadarbībā ar pašvaldībām, kā arī valsts un valsts augstskolu dibinātām profesionālās izglītības un vispārējās izglītības iestādēm. Atbilstoši IZM aplēsēm, līdz 2025.gada nogalei vismaz 35 pašvaldības tiktu iesaistītas izstrādāto vai pilnveidoto sadarbības un informācijas apmaiņas procedūru aprobācijā.
Projekta īstenošanā tiks iesaistītas tikai tās pašvaldības, kuras būs izstrādājušas priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas prevencijas sistēmas un ieviešanas plānu, kā arī valsts un valsts augstskolu dibinātas izglītības iestādes, kuras, pamatojoties uz informāciju par esošo situāciju, būs iesniegušas nodomu protokolu priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska mazināšanai izglītības iestādē. Tāpat sadarbības partneriem slēgšanas brīdī nedrīkstēs būt nodokļu parādu virs 150 eiro saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju.
Sadarbības partneri varēs iesaistīt arī valsts un pašvaldību institūcijas, biedrības, nodibinājumus, jauniešu centrus, sociālos partnerus un citas iestādes vai organizācijas, piemēram, lai kopīgi apzinātu mērķa grupas izglītojamos, kuri ir reģistrēti izglītības iestādē, bet neattaisnoti kavē mācības un izglītības iestādi neapmeklē.
IKVD ne retāk kā reizi divos gados un projekta beigās būs jāveic projektā īstenoto atbalstāmo darbību ieviešanas efektivitātes izvērtējums, un tā rezultāti jāpublicē IKVD tīmekļvietnē, teikts noteikumu projektā.