Runājot par kartelī iesaistītajiem pārvadātājiem, Vitenbergs sacīja, ka "aizvien nav atrasti ceļi, kā lauzt līgumus un darboties tālāk". Valdības atbildes projektā Saiemas publisko izdevumu un revīzijas komisijai teikts, ka ATD nav līgumiski atrunātu tiesību vienpusēji izbeigt ar pārvadātājiem noslēgtos līgumus pirms termiņa, pamatojoties uz Konkurences padomes lēmumu vai tajā konstatēto aizliegtās vienošanās īstenošanu starp pārvadātājiem.
Savukārt, komentējot Godiņa un Jaunupa lēmumus atkāpties no amatiem, direkcijā norādīja, ka amatu turpmākā izpilde nebija iespējama, ņemot vērā politiķu spiedienu veikt darbības, kas neatbilst spēkā esošajām tiesību normām un nākotnē var radīt negatīvas sekas uzņēmumam un valstij.
Tostarp Godiņš uzsvēra, ka, prettiesiski laužot līgumus, ATD valdei personīgi nāktos atbildēt ar savu mantu tiesas priekšā, kā arī tas radītu būtiskas sekas uzņēmumam un valstij. "Mēs neesam gatavi veikt prettiesiskas darbības tikai tāpēc, ka, iespējams, atsevišķi politiķi vēlas iet kāda pārvadātāja pavadā. Šis ir viens no lielākajiem konkursiem neatkarīgās Latvijas vēsturē, summas ir iespaidīgas, un bija prognozējams, ka būs pārvadātāju cīņas, publiski nomelnojot direkciju. Tomēr nebijām gatavojušies, ka šajās cīņās iesaistīsies politiķi," viņš sacīja.
ATD darbības nodrošināšanai Satiksmes ministrija no 2023.gada 22. aprīļa ir iecēlusi uzņēmuma pagaidu valdi, tostarp direkcijas pagaidu valdes priekšsēdētājs ir Artūrs Caune, bet pagaidu valdes locekle ir Svetlana Mjakuškina.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.