Kā ziņo ar CNN saistītais BFM-TV, “Carrefour” pārtrauks tirgot “PepsiCo” produktus gan Itālijā, gan Spānijā, gan Beļģijā. “PepsiCo” atklāj, ka ilgāku laiku notiek sarunas ar “Carrefour” un “turpinās sarunas ar cerību, ka veikalu tīkls tomēr ļaus nodrošināt kompānijas ražoto produktu pārdošanu”.
“Carrefour” pēdējo divu gadu laikā aktīvi vēršas pret lielākajām patēriņa preču ražotājkompānijām, ar aicinājumu samazināt cenas, kas strauji pieaugušas, atbildot uz enerģijas un citu izmaksu pieaugumu.
“Reuters” septembrī ziņoja, ka lielveikalu tīkls sāka īpašu akciju, izvietojot brīdinājumus pie tām precēm, kuru iepakojumu tilpums ir samazinājies, bet cena – pieaugusi. Tas skāra tādas preces kā “Lindt” šokolādi, “Lipton” ledus tēju un citus.
“Carrefour” vadītājs Aleksandrs Bompārs paziņoja, ka vairāki patēriņa preču ražotāji atsakās sadarboties un samazināt cenas, lai gan izmaksas par daudziem izejmateriāliem ir samazinājušās. Tikmēr “PepsiCo” vadītājs Ramons Lagarta oktobrī sacīja, ka kompānija saskaras “ar augstas inflācijas sekām, kā rezultātā nekas cits neatliek, kā turēt cenas paaugstinātas”.
Sākotnējie dati liecina, ka decembrī Francijā inflācija bija 4,1%, salīdzinot ar 3,9% novembrī. Pārtikas precēm inflācija kritās – no 7,7% novembrī līdz 7,1% decembrī.