Lai nenāktos vilties, iegādājoties lietotu automašīnu, "Eleport" iesaka pārliecināties par baterijas veiktspēju ar atbilstošu aplikāciju palīdzību (piemēram, "Nissan Leaf" gadījumā – "LeafSpy") un ar OBD2 rīku pieslēgties automašīnas sistēmai, lai noskaidrotu baterijas veselības stāvokli, kā arī pārbaudīt, vai ir iespējams uzsākt auto uzlādi.
Pirms elektroauto iegādes noderēs padziļināta izpēte
Kā uzsver uzņēmums "Eleport", pirms veikt izvēli par labu konkrētam elektroauto, jāsaprot, ko konkrētais modelis var sniegt. Piemēram, nereti autovadītāji pauž neapmierinātību ar uzlādes ātrumu, lai gan konkrētais modelis nespēj uzņemt pietiekami lielu jaudu.
Mendziņš uzsver: "Tiem, kurus interesē iegādāties pēc iespējas labāku elektroauto par pieejamo budžetu, ir svarīgi pievērst uzmanību ne tikai piedāvājumā pieejamajai informācijai, bet arī uzlādes līknei. Piemēram, "Kia EV6" spēj lādēties ar 233kW lielu jaudu, bet tikai uz īsu brīdi. Līdz 50% uzlādes līmenim mašīna lādēsies ar jaudu virs 200kW ideālos apstākļos, bet pēc tam līdz 80% jauda kritīsies līdz 150kW un pēc tam strauji līdz 50kW. Tātad, pat ideālos apstākļos šī mašīna pie augsta uzlādes līmeņa nespēs uzņemt reklamēto maksimālo jaudu." Citi aspekti, veicot izvēli par labu kādam konkrētam modelim, ir līdzīgi kā izvēloties iekšdedzes automašīnu.
Turklāt svarīgi uzsvērt, ka pastāv mīti par elektroauto, piemēram, ka baterijas nekalpos pietiekami ilgi, lai gan statistika rāda, ka baterijas spēs kalpot ilgāk nekā pati automašīna. Tāpat arī šobrīd aktuālais jautājums par elektroauto ziemā – lai gan patēriņš aukstā laikā palielinās, elektroauto joprojām ir izdevīgāks nekā iekšdedzes auto.