Visai noderīgs rīks ir atsauksmes – varam lūgt kādam cilvēkam sniegt par mums atsauksmi, savukārt mēs varam sniegt atsauksmi par kādu citu. Vērtīgas ir saites uz dažādiem portfolio. Iesakām nežēlot laiku un naudu, lai sagatavotu profesionālas bildes, jo sliktas kvalitātes attēli rada iespaidu par neprofesionalitāti un paviršību. Veidojot profilu, var lūgt mākslīgā intelekta atbalstu, piemēram, ChatGPT spēj novērtēt to, cik lielā mērā profils ir uzmanību piesaistošs, kā to varētu uzlabot.
Vai sociālie mediji ir obligāti?
Ko darīt tad, ja cilvēks nelieto sociālos medijus? Tas var radīt zināmus ierobežojumus un jautājumus no darba devēja puses, jo absolūti lielākajai ekonomiski aktīvo cilvēku daļai ir vismaz viens konts kādā no sociālajiem medijiem.
Jāņem arī vērā, ka uzņēmumi cenšas par sevi radīt laba darba devēja tēlu, tāpēc darbinieku sociālie konti ir svarīgi, jo caur tiem tiek popularizēts uzņēmums.
Protams, tā nav obligāta prasība, bet ieteikums, kā arī tas parāda darbinieku lojalitāti. Vai viņam/viņai ir svarīgi, ka tiek atrasti jauni darbinieki? Vai viņš/viņa dalās ar informāciju par uzņēmumu? Darbinieka uzvedība sociālajos medijos parāda piesaistes līmeni, bet cilvēki, kuriem nav kontu sociālajos medijos automātiski paliek ārpus šī lojalitātes apliecinātāju loka, kas ilgtermiņā var kaitēt karjeras attīstībai. Sociālo tīklu konti īpaši nozīmīgi ir vadītājiem, jo tie ir cilvēki, kas nes ziņu par uzņēmumu vai institūciju plašākai sabiedrībai.
Lai cik liela būtu sociālo mediju loma darbinieku atlasē un uzņēmuma popularizēšanā, tas tomēr ir tikai papildu instruments, kas var atbalstīt citus procesus. Darba devēja tēls primāri neveidojas sociālajos tīklos, bet gan uzņēmumā/institūcijā pašā, un darbinieki šo uzņēmuma tēlu iznes plašākā sabiedrībā. Un arī viedoklis par cilvēka profesionalitāti veidojas, pamatā ņemot vērā viņa vai viņas pieredzi, sasniegumus, prasmes, bet sociālo mediju loma ir palīdzēt par to uzzināt. Augstas konkurences apstākļos tas var kļūt izšķiroši, tāpēc ir vērts pievērst uzmanību savai digitālajai reputācijai un apzināti to veidot.