"Skaidrs, ka ikreiz, kad jauns vilciens nonāks ekspluatēšanā, viņam var parādīties jauni defekti," secina ministrs un piebilst, ka "Škodas" pieredze arī citviet pasaulē rāda, ka ne visi vilcieni pirmajā braukšanas nedēļā izrādījušies pilnīgi gatavi. Tāpat igauņiem ar citas markas vilcieniem bijušas problēmas.
"Protams, palielinoties šim ekspluatācijas laikam, šāda veida pirmie bērnības zobiņi, pirmās ķibeles ir pilnībā novērstas," teic Briškens.
"Škoda", kas komentāros par notiekošo šonedēļ bijusi ļoti skopa, apņēmusies uz Latviju sūtīt lielāku speciālistu komandu, lai ķibeles raitāk likvidētu.
PV vēl nevar pateikt, cik liels un vai vispār "Škodai" tiks piestādīts rēķins par piegāžu kavēšanu un defektiem, jo process vēl nav noslēdzies. "Pamatmērķis mums nav piestādīt soda naudas. Pamatmērķis mums ir saņemt kvalitatīvus vilcienus. Tas ir tas, ko mēs vēlamies no ražotāja. Protams, ja ražotājs nepilda savas saistības, uzdevumus, ko ir uzņēmies līguma ietvaros, nu tad par to viņam ir jāatbild," saka PV vadītājs Grigulis.
Paralēli pārvadātājs domā kā uzlabot pasažieru apziņošanu.
"Mēs strādājam pie instrumenta, lai ielādējot mūsu aplikāciju, lai var skaidri un gaiši redzēt: ok, tas ir jaunais vilciens, jaunais reiss. Viens var izvēlēties, vai nu tieši uz to steigties vai tieši otrādi – izvairīties no viņa. (..)
Papildus varbūt varu teikt, ka izvēlēties veco vilcienu, ja viņš atrodas aiz jaunā vilciena, viņš tāpat tiks ietekmēts. Tā ka komforta līmenis jaunajā, arī gaidot, ir augstāks nekā vecajā, kas aiz viņa stāvēs," rezumē Grigulis.
Uz piebildi, ka varbūt tad labāk vispār neriskēt un nebraukt ar vilcienu, kamēr visi defekti tiek novērsti, uzņēmuma PV vadītājs atsaucas uz statistiku, ka kopumā vilciens ir uzticams un precīzs pārvietošanās līdzeklis.