Velosipēdu novietņu izveide visos jaunajos elektrovilcienos izmaksās vairāk nekā vienu miljonu eiro, otrdien, 9. janvārī, preses konferencē pauda satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
Briškens: Velosipēdu novietnes jaunajos elektrovilcienos ir jānodrošina līdz vasaras sezonai (1)
Briškens papildināja, ka jaunajos elektrovilcienos velosipēdu novietnes ir svarīgs uzlabojums, kas netika norādīts sākotnējā tehniskajā specifikācijā, tomēr Satiksmes ministrija šo uzlabojumu atbalsta un ir identificējusi finansējuma iespējas virs viena miljona eiro, lai aprīkotu visus jaunos elektrovilcienus.
Tāpat viņš uzsvēra, ka velosipēdu novietnes jaunajos elektrovilcienos ir jānodrošina līdz vasaras sezonai.
Ministrs arī norādīja, ka patlaban AS "Pasažieru vilciens" kopā ar ražotāju strādā pie velosipēdu novietņu risinājumiem. Attiecīgi, vai tā būs horizontāla vai vertikāla novietošana, vai abi varianti.
LETA jau vēstīja, 2023.gada 15.decembrī "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā.
"Pasažieru vilciena" pārstāvji iepriekš skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" līdz 2023.gada beigām "Pasažieru vilcienam" ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.
Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.