"Jau kopš 1999. gada mūsu degvielas uzpildes stacijās Latvijā tiek tirgoti hotdogi, tāpēc ir izveidojušies zināmi patērētāju paradumi, piemēram, mērču vai maizīšu izvēle. Franču hotdogu popularitāte visticamāk ir saistīta arī to, ka hotdogus var ērti ēst, turot rokā," piebilst Alekna.
Smalkmaizītes otrajā vietā
"Circle K" pārtikas kategorijas vadītāja Latvijā Santa Kavosa atklāj, ka otra populārākā uzkoda degvielas uzpildes stacijās Latvijā ir dažādas smalkmaizītes un citas līdzīgas uzkodas.
"Pēc kopējā "Circle K" Baltijas valstīs realizēto pārtikas preču apjoma otra populārākā klientu ēdiena izvēle ir saldie konditorejas izstrādājumi jeb smalkmaizītes. Šāda popularitāte ir saistīta ar to, ka pircēji tās bieži iegādājas kopā ar kafiju – tās ir nelielas, tāpēc lieliski piemērotas kā vieglas uzkodas. Smalkmaizītes ir izdevīgs pirkums un pieejamas vairākās garšu variācijās," stāsta Kavosa.
Fakts, ka konditorejas izstrādājumi ir Latvijas pircēju otra populārākā izvēle, atbilst pasaules iedzīvotāju tendencēm – 2022. gadā iedzīvotāji visā pasaulē patērēja 69,5 miljonus kilogramu maizes un citu miltu produktu. Datu analīzes portāls Statista prognozē, ka, turpinoties pašreizējām tendencēm, eiropieši 2028. gadā patērēs aptuveni 78 miljonus kilogramu graudaugu produktu.
Pārtikas kategorijas vadītāja norāda: lai arī tortiljas uzkodas Baltijas valstu pircēju vidū vēl nav tik populāras kā citi karstie ēdieni, apmeklētāji īpaši iecienījuši klasiskos vrapus ar gaļu vai dārzeņiem un vrapburgeru (burgeru tortiljā). Šāda maltīte ir ne tikai vizuāli pievilcīga, bet arī veselīgāka alternatīva.
Kamēr daudzi degvielas uzpildes staciju apmeklētāji joprojām dod priekšroku hotdogiem vai konditorejas izstrādājumiem, sviestmaižu popularitāte Latvijā turpina augt, un kopumā tās ir populārākas nekā Igaunijā, bet tikpat iecienītas kā kaimiņos Lietuvā.