AS "Pasažieru vilciens" (PV) piektdien reisus izpilda ar 13 jaunajiem elektrovilcienu sastāviem, pastāstīja kompānijā
Latvijā kursē jau 13 jaunie elektrovilcieni
Vienlaikus kompānijā norādīja, ka lielākoties jaunie vilcieni tiek novirzīti Tukuma un Aizkraukles dzelzceļa līnijā.
PV pārstāvji skaidroja, ka risku mazināšanas plāns paredz, ka jaunajiem vilcieniem ir iespējami mazāk jākursē par dzelzceļa vienceļa līnijām un ir jānodrošina vilcienu rezerve gadījumam, kad jāpārved pasažieri.
Plānots, ka jaunie elektrovilcieni, kas pašlaik nekursē un kuriem notiek defektu novēršana, pēc tam atgriezīsies satiksmē kopā ar Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" inženieriem, norādīja kompānijā.
Tāpat kompānijā informēja, ka risku mazināšanas plāns paredz samazinātu reisu skaitu par 2%, papildinot, ka izvēlēti reisi, kur 15 līdz 30 minūšu laikā pirms un pēc atceltā reisa ir pieejams cits.
LETA jau vēstīja, ka 2023.gada 15.decembrī PV sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā. Taču vilcieniem tiek konstatēti dažādi tehniski bojājumi, tostarp vismaz divos gadījumos jaunajiem elektrovilcieniem stacijā ir izlādējusies baterija, neļaujot pacelt pantogrāfu.
PV pārstāvji iepriekš skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.
Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV bija 100% "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.