Komentāru sniedza arī Latvijas Televīzija.
"Svarīgākais, pie kā mēs tagad strādājam, ir jau praktiskas dabas jautājumi, arvien biežāk veicam praktiskas nodarbības, kas ir jau vingrinājumi, kas saistīti ar pārliecināšanos, ka darbības plāni patiešām strādā dzīvē. [] Manuprāt, kopumā mūsu darbības nepārtrauktības spējas ir pietiekami labas, bet tās noteikti nebūs izcilas, tam ir dažādi iemesli. Mums ir jātiek skaidrībā tīri ar tehnoloģiskiem risinājumiem un, protams, arī jāturpina attīstīties," norāda LTV valdes priekšsēdētājs Ivars Priede.
Gan televīzijas, gan radio darbības nepārtrauktības plānus ir apstiprinājusi Satiksmes ministrija. Tādējādi krīzes komunikācijas koordinācijā iesaistīto institūciju loks tiek vēl vairāk paplašināts.
No visiem "Nekā personīga" aptaujātajiem cilvēkiem neviens nevarēja norādīt, kura būtu galvenā atbildīgā.
Tas atkarīgs no konkrētas krīzes. Saskaņā ar Civilās aizsardzības plānu, par notikumu atbildīgajai ministrijai ir jānodrošina krīzes komunikācijas vadība un darbība jāsaskaņo ar Valsts kancelejas Stratēģiskās komunikācijas departamentu.
"Nekā personīga" sazinājās ar Valsts kancelejas Stratēģiskās komunikācijas koordinācijas departamenta direktoru Rihardu Bambalu.
NP: Sanāk, Valsts kancelejas StratCom ir vairāk atbalstoša loma nekā koordinējoša?
Bambals: Atkarīgs no krīzes situācijas, kā es teicu, no smaguma. Tā ka, neejot detaļās, mēs esam gan, gan. [..]
NP: Pieņemsim, ja mēs fokusējamies uz militāru apdraudējumu, tad tur tā ir koordinējoša loma, ja?
Bambals: Tā ir dalīta loma arī ar citām institūcijām valsts pārvaldē.
Lai stiprinātu valsts institūciju komunikācijas prasmes, pērn valdība apstiprināja Konceptuālo ziņojumu par valsts stratēģisko komunikāciju un informatīvās telpas drošību. Tajā ir tikai konceptuāli plāni, ko, iespējams, mēģinās sasniegt šī vai nākamās valdības.
Krīzes komunikācijas plāni ir, taču praktiski tie nav pārbaudīti. Gan sabiedriskie mediji, gan TV3 apliecināja, ka veikuši dažādas iekšējās apmācības.
Atskaitot mediju dalību tādās militārās mācībās kā Namejs, valsts institūciju spēja koordinēt krīzes komunikāciju un plašsaziņas līdzekļu spējas strādāt krīzes apstākļos nav specifiski testētas.