Ekonomiskās klases spēkratus "attin" mazāk
Mūsdienīgiem transportlīdzekļiem odometra rādījuma viltošana nereti ir vienkāršs process, jo nav nepieciešams demontēt instrumentu vadības paneli. Ņemot vērā, ka automašīnu sistēmas ir savā starpā savienotas, noziedzniekiem atliek tikai pieslēgties vadības blokam ar atbilstošu aprīkojumu, lai samazinātu odometra rādījumu un mākslīgi palielinātu spēkrata vērtību. Eksperti brīdina – bieži var būt grūti pamanīt nobraukuma viltošanas pazīmes, neieskatoties lietota auto vēstures atskaitē.
No 20 Latvijā biežāk attītajiem auto 13 ir uzskatāmi kā luksusa klases. Attiecīgi ekonomiskās klases spēkratu odometra rādījumus sagroza retāk. Krāpniekiem manipulējot ar luksusa klases automašīnu odometriem ("Audi", "Volvo", "Porsche", "Land Rover" vai "Mercedes-Benz"), rodas iespējas nopelnīt vairāk naudas. Nemaz nerunājot, ka noziedznieki nevēlas riskēt saņemt sodu, lai dzītos pēc dažu simtu eiro peļņas, pārdodot "attītu" hečbeku.
"Volvo XC90" un "Opel Zafira" iegāde ir drošāka
"Attīto" automašīnu sarakstā "Volvo XC90" ieņem pēdējo vietu. Šīs markas attīto automobiļu īpatsvars ir vien 12,71 %. Respektīvi, "Volvo XC70" iegāde ir divas reizes riskantāka nekā XC90.
Vismazāk "attīto" automašīnu pulkā novērojams arī "Opel Zafira" (12,79 %), "Audi A5" (12,89 %), "Audi Q7" (13,37 %) un "Volvo V50" (13,59 %).
Gatavojoties lietota transportlīdzekļa iegādei, nav iespējams simtprocentīgi pasargāties no krāpniekiem, tādēļ ir svarīgi pārbaudīt auto nobraukuma izmaiņas un datus par iepriekš gūtajiem bojājumiem. Testa brauciens un vizīte pie uzticama, neatkarīga automehāniķa samazina iespēju nopirkt spēkratu sliktā tehniskā stāvoklī. Neveicot drošības pasākumus, pircēji riskē pazaudēt naudu un, kā arī riskē ar augstāku drošības risku ceļu satiksmē.