Daļa pircēju atgriežas fiziskajā veikalā
Vēl pirms pandēmijas uzliesmojuma, sekojot pircēju ieradumu maiņai, uzsākām veidot t.s. daudzkanālu iepirkšanās vidi, apzinoties, ka e-komercija kļūst par daļu no mūsu ikdienas. Pat tad, ja atsevišķās produktu grupās cilvēki vēlas nākt uz veikalu (piemēram, iegādāties apģērbu, apavus), e-veikals ir vieta, kur šie produkti tiek apskatīti, salīdzināti, novērtēti. Protams, neatkarīgi no iepirkšanās veida, pāri visam ir un paliek augsta produktu kvalitāte, kā arī sava veida unikalitāte, proti, iepirkšanās sajūta, īpaši zīmoli un dizains. Ziemeļvalstu klātbūtne vienmēr ir bijusi organiska daļa no šīs īpašās sajūtas, ko augstu vērtē mūsu pircēji. Tāpēc fiziska veikala un e-veikala apvienojums ir labākā “recepte”, raugoties nākotnē. Produktu piedāvājumam kļūstot aizvien viendabīgākam, daļa pircēju jau tagad grib atgriezties fiziskā veikalā, lai izbaudītu arī iepirkšanās procesu.
Kā šo gadu laikā ir mainījušies mūsu pircēji? Jāsaka, ka šodien izvēles tiek izdarītas daudz pārdomātāk, izsvērtāk. Patēriņā ir sasniegts zināms piesātinājums, tāpēc pārdevēja uzdevums šodien ir kļūt par vērtīgu pavadoni, gidu. Izvēļu šodien ir tik daudz, tāpēc ir vajadzīgs kāds, kurš palīdzētu noorientēties, piemēram, izdarot sākotnējo izvēli, un no simtiem zīmolu izvēloties dažus spilgtākos. Tā vienmēr ir bijusi daļa no mūsu darba, – katrā produktu grupā izvēlēties tos dažus zīmolus, kas visprecīzāk rezonē ar šo laiku, modi un cilvēku vajadzībām. Šī izvēle ir pieskaņota konkrētajai vietai un kultūrai, tā nav nokopējama. Tāpēc labam pārdevējam ir jābūt uzmanīgam tendenču uzklausītājam un aktualitāšu “medniekam”. Jāpiebilst, ka 20 gadu laikā ir vairākkārt pieaugusi t.s. zīmolu stāstu nozīme – šodienas pircējam ir svarīgi zināt, kādus sociālos vai modes identifikatorus viņš vai viņa pārņems, uzvelkot konkrētā zīmola žaketi.