2023. gada 15. janvārī Nepālā, gatavojoties nolaisties nesen atklātajā Pokharas lidostā, pēkšņi nogāzās pasažieru lidmašīna, un bojā gāja visi 72 tajā esošie cilvēki. Traģiskās aviokatastrofas iemesls visai banāls – pilote parāva nepareizo kloķi.

Iedomājies, pēc ilgiem smaga darba mēnešiem un nogurdinošas gada nogales beidzot esi ticis atvaļinājumā. Nu beidzot var nedomāt par darbu, atpūtināt smadzenes un locekļus, izbaudīt brīvdienas un nelielu ceļojumu. Lidmašīnā ar draugiem jūs smejaties un pļāpājat, aizrāvušies ar ideju, ka pēc nolaišanās un piereģistrēšanās viesnīcā uzreiz jādodas nogaršot vietējo ielu ēdienu un jāizbauda daži kokteiļi. Beidzot ir izdevies aizmirst par ikdienas rūpēm un pienākumiem. Lidmašīna tuvojas lidostai un gatavojas nolaisties. Skats uz pilsētu ir brīnišķīgs, tu izvelc viedtālruni un sāc filmēt, pārraidīt tiešraidi saviem "Instagram" sekotājiem. Brīdis, kad lidmašīna nolaižas, kaut kādā ziņā ir maģisks. Lidmašīna sasveras, pagriežas... skaļš blīkšķis, sekundi īss haoss un tumsa. Telefona videoieraksta pēdējos mirkļos redzami tikai toksiski dūmi un liesmas.

Pēc tam, kad nogāzās Nepālas aviokompānijas “Yeti Airlines” reiss “691”, izmeklētājiem nevajadzēja ilgu laiku, lai noskaidrotu, ka aviokatastrofas cēlonis bija pilota kļūme. Proti, lidmašīnas kapteine Anju Hativada nejauši parāva kloķi, kas lidmašīnas propelleru lāpstiņas pagriež paralēli gaisa plūsmai, tādējādi ievērojami samazinot jaudu un liekot lidmašīnai planēt. Tā vietā vajadzēja pacelt aizspārņus (angliski flaps). Rezultātā samazinājās dzinēju jauda, lidmašīna zaudēja ātrumu un nogāzās. Nedz pilotiem, nedz pasažieriem līdz pat pēdējam mirklim nebija ne jausmas, ka kaut kas ir nogājis greizi.