Rīgā veiktas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas, kas turpmāk aizliegs kravas transporta kustību cauri pilsētas centram, informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļā.
Rīgas centrā aizliedz kravas transporta kustību (1)
Turpmāk kravas transporta satiksme abos virzienos būs aizliegta uz Akmens tilta, Krasta ielas posmā no Salu tilta līdz Ģenerāļa Radziņa krastmalai, no Radziņa krastmalas līdz 13.janvāra ielai, 11.novembra krastmalas posmā no 13.janvāra ielas līdz Vanšu tiltam un Eksporta ielas posmā no Vanšu tilta līdz Hanzas ielai.
"Viens no pašvaldības mērķiem ir atbrīvot pilsētas centru no tranzīta kravas auto, uzlabojot vides stāvokli un pilsētvides kvalitāti kopumā. Tagad tas ir iespējams, jo, atklājot satiksmei Austrumu maģistrāli, varam novirzīt kravas transportu pa apvedceļu," skaidro Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).
Viņš pauda, ka tādējādi Rīgas centrs kļūs gan videi, gan iedzīvotājiem draudzīgāks un pieejamāks. Tiks atslogota 11.novembra krastmala un pieeja Daugavai.
Šis ir pirmais solis, jau strādājam un no kravas auto brīvas būs arī Brasas, Grīziņa apkaimes, liedzot kravas auto tranzītu pa Pērnavas, Zirņu, Senču ielām, Zemitānu tiltu. Esam teikuši, ka Rīgas centrā kravas auto tranzītam nav vietas, un uz to arī konsekventi ejam. https://t.co/jk4skLuspd
— Vilnis Ķirsis (@VilnisKirsis) January 18, 2024
Kā ziņots, pagājušā gada 21.decembrī Rīgā satiksmei atvēra Austrumu maģistrāli.
Austrumu maģistrāles izbūve nodrošina Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi.
Austrumu maģistrāles izbūves pirmo kārtu veica "ACB, TILTS", bet otro kārtu - piegādātāju apvienība "AM RĪGA".
Kopējā līguma summa ir 74,88 miljoni eiro, no kuriem 43 miljoni eiro ir Kohēzijas fonda finansējums.
Austrumu maģistrāles būvniecību sāka 2021.gada maijā, un tika īstenotas abas būvprojekta kārtas.