Vēlme ekonomēt degvielu, vadot automašīnu, Latvijas autovadītāju vidū nav tik aktuāla, jo daudziem ir tieksme kaut kur steigties, kam lielākoties nav loģiska pamatojuma. Ja regulāri steidzamies sasniegt galamērķi, protams, ka mums neatliek laiks domāt par ekonomisku braukšanu. Krasas atšķirības starp abu valstu autovadītāju paradumiem skaidrojamas ne tikai ar to, ka Igaunijas autovadītāji daudz nopietnāk attiecas pret ceļu satiksmes noteikumiem, bet arī cilvēku mentalitāti – igauņi vairāk līdzinās skandināviem.
Izmanto visas iespējas palikt nesodītiem
Daudziem Latvijas šoferiem patīk paņemt no dzīves maksimumu un, ja mēs zinām, ka par pirmajiem 10 km/h virs atļautā ātruma autovadītājs netiek sodīts, plus vēl ir pieļaujamā fotoradaru kļūda 3 km/h robežās, šī situācija, diemžēl, tiek izmantota.
Arī 2021. gadā Latvijā veikto novērojumu dati sadarbībā ar Eiropas pētījumu sistēmu "Baseline Projects" apstiprina Latvijas autobraucēju vēlmi steigties: ārpus apdzīvotām vietām brīvā satiksmē tikai 24% autovadītāju ievēro atļauto ātrumu – 90km/h.
Bremzēšanas ceļš un ātruma atšķirība – kritiski faktori
"Drošās Braukšanas Skolā" bieži pārliecināmies, cik daudz minētie 10 km/h, kurus teorētiski drīkst pārsniegt, ietekmē reakcijas laiku, bremzēšanu un mašīnas uzvedību, it īpaši, ja ceļš ir slidens. Piemēram, ja ziemas apstākļos mašīnas ātrums ir 50 km/h, viss bremzēšanas ceļš aizņems 40 metrus. Ja auto brauks ar ātrumu 60 km/h, tad tajā punktā, kur ar 50km/h mašīna jau būs pilnīgi apstājusies, tā vēl brauks ar ātrumu 40 km/h. Ja notiek negadījums, sekas ir daudz smagākas pat gadījumā, ja automašīnas ātrums ir pārsniegts par 5 km/h.