Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Ministrija atsauc priekšlikumus par tiesību atņemšanu, ja braukšanas ātrums pārsniedz 30 km/h (2)

Lietotas automašīnas
Lietotas automašīnas Foto: Publicitātes foto

Iekšlietu ministrija (IeM) atsaukusi iepriekš Saeimas Juridiskajā komisijā neatbalstītos priekšlikumus grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, kuros bija piedāvāts ieviest iespēju atņemt uz laiku autovadītāja tiesības par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu jau pie vairāk nekā 30 kilometriem stundā (km/h).

Ja atsauktie priekšlikumi paliks likumprojekta tabulā, tad atbilstoši ierastajai praksei par tiem Saeimas sēdē nevarētu balsot, taču būtu atļautas debates.

Kā ziņots, viens no tagad jau atsauktajiem IeM priekšlikumiem būtu paredzējis, ka par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 31 km/h līdz 40 km/h ar mopēdiem, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, piemērotu 80 eiro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam un varētu piemērot arī tiesību izmantošanas aizliegumu uz laiku no viena līdz trim mēnešiem.

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" vairākās dienās tika savākti tūkstošiem parakstu pret šo priekšlikumu, kas pieļautu tiesību atņemšanu par braukšanas ātruma pārsniegšanu par vairāk nekā 30 km/h.

Decembrī uz Juridiskās komisijas uz sēdi uzaicinātais režisors un TV raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots izteicās, ka portālā "Manabalss.lv" tūkstošiem cilvēku ir parādījuši, ka viņiem šis priekšlikums nepatīk. Viņa skatījumā, pēc fotoradaru izvietošanas vadītāji sāka ļoti ievērot satiksmes noteikumus un šajās vietās negadījumu skaits būtiski samazinājās. Sabiedrība jūtot, ka "šo vienošanos ir izpildījusi".

Timrots spekulēja, ka priekšlikums par tiesību atņemšanu totāli sagrautu soda punktu sistēmu, jo šī sistēma tika radīta, lai izķertu regulāros pārkāpējus. "Tagad priekšlikums, ka jebkurš pie pirmās reizes nejauši neredzot zīmi brauks ar plus 30 km/h un viņam par to atņems vadītāja apliecību, tas totāli sagrauj ticību valstij un ilgi būvēto soda punktu sistēmu," pauda Timrots. Tā vietā Timrots aicināja domāt par plašāku policistu redzamību uz ceļiem.

Arī komisijas loceklis Vilis Krištopans (LPV) pauda kritiku IeM priekšlikumam, jo vadītāji varot nejauši nepamanīt ātruma ierobežošanas zīmes un tā rezultātā zaudēt tiesības, kas dažu profesiju pārstāvjiem nozīmētu arī zaudēt darbu, jo viņiem nepieciešama automašīna savu pienākumu veikšanai.

Iepriekš tviterī kā pretarguments sodu palielināšanai tika minēta "nesakārtotā situācija" ar iespējām konstatēt, ka ir jau iebraukts apdzīvotā vietā. Dažkārt esot situācijas, ka no apkārtnes uzreiz nav redzams, ka apkārt ceļam ir sākusies apdzīvota vieta, un arī ceļa zīme par apdzīvotās vietas sākšanos var būt slikti pamanāma, piemēram, ja to aizsedz krūmi, norādījis kāds no sociālo tīklu lietotājiem.

Patlaban Ceļu satiksmes likums paredz, ka tiesību atņemšanas sankcija iestājas, ja atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana pieļauta no 51 kilometra stundā līdz 60 kilometriem stundā.

Uz augšu