Uz Krievijas iedzīvotāju jautājumiem un pretenzijām valsts pakalpojumu vietnē jau drīzumā sāks atbildēt mākslīgā intelekta (MI) rīks “ChatGPT”, paziņojis Krievijas digitālās attīstības ministrs Maksuts Šadajevs.
Ierēdņus aizstās "ChatGPT": Krievijā valsts pakalpojumu vietnē ar iedzīvotājiem komunicēs mākslīgais intelekts (6)
“Mēs uzskatām, ka nepieciešams attīstīt proaktīvus pakalpojumus, kas ļautu palīdzēt iedzīvotājiem bez tiešas valsts orgānu iesaistes. Tāpēc konsultācijas var sniegt “ChatGPT”, pieņemot visus nepieciešamos iesniegumus,” paziņoja Šadajevs.
No viņa prezentācijas Šanhajas sadarbības organizācijas digitālajā forumā var secināt, ka “ChatGPT” rīks tiks iesaistīts valsts pakalpojumu vietnes darbībā jau 2024. gadā. Pašlaik vietnē jau darbojas digitālais asistents “Robots Makss”, kurš apstrādājis vairāk nekā 450 miljonus pieprasījumu.
Pirms tam Krievijas Valsts domē paziņoja par iespējamu aizliegumu Krievijas iedzīvotājiem vērsties pie valsts iestādēm anonīmi. Vienlaikus tiek gatavota arī vienota platforma sūdzību pieņemšanai par valsts pakalpojumu vietni. Visām iestādēm – gan federālajām, gan reģionālajām, gan municipālajām, ir jābūt gatavām pieslēgties šai sistēmai līdz 2025. gada 1. janvārim.
Tiek plānots, ka tas varasiestāžu darbu varētu padarīt vieglāku, jo nebūs nepieciešams pārbaudīt iesniedzēja datus - tie jau tiks identificēti brīdī, kad cilvēks pieslēgsies valsts pakalpojumu vietnei.
Vienotajai sūdzību platformai ir jāatvieglo to cilvēku ikdiena, kuri vēlas vērsties ar savām problēmām varasiestādēs. Tiek norādīts, ka atbilžu sniegšanai uz iedzīvotāju pieprasījumiem joprojām būs 30 dienu termiņš. Deputāti piedāvāja to saīsināt līdz 14 dienām, bet īpašos gadījumos – līdz 3-5 dienām, taču pēc ilgākām diskusijām secināts, ka “30 dienas atbildes sniegšanai ir optimāls termiņš”.
Šādi varasiestādes rīkojas tāpēc, ka pēdējā laikā novērotas problēmas ar darbaspēku un valsts pakalpojumu sniedzējiem nereti trūkst darbinieku, kuriem atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem, tādēļ dota zaļā gaisma MI izmantošanai.