Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

"Pasažieru vilciena" nedienas: 53 kompensāciju pieprasījumi par vilcienu kavējumiem janvārī (1)

Raksta foto
Foto: Shutterstock

AS "Pasažieru vilciens" (PV) janvārī saņēmis 53 kompensācijas pieprasījumus par kopējo summu 549,75 eiro saistībā ar kavējumiem jauno elektrovilcienu tehniskā stāvokļa dēļ, informēja PV komunikācijas un mārketinga vadītāja Sigita Zviedre.

Visvairāk pieteikumu saņemti par taksometra, koplietošanas auto nomas un autobusu pakalpojumu izmantošanu. Kompensācijas pasažieriem izmaksā PV, šos zaudējumus piedzenot no elektrovilcienu ražotāja "Škoda Vagonka".

PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norāda, ka PV pašlaik intensīvi strādā, lai stabilizētu pakalpojumu un pasažieri varētu paļauties uz vilcienu kustības grafiku. Īstermiņā tas nozīmē izmaiņas grafikā līdz brīdim, kad "Škoda Vagonka" garantēs, ka uzņēmuma ražotie vilcieni darbojas bez defektiem. Šie vilcieni maksimāli tiek plānoti maršrutos, kur ir divi sliežu ceļi, kā arī tiek izmantoti vecie vilcieni.

Grigulis arī atgādina, ka nemainīgi paliek spēkā kārtība - ja vilciena pienākšana vai atiešana kavējas vai reiss tiek atcelts, pasažieri ir aicināti izmantot citu iespēju nokļūt galamērķī un pieprasīt zaudējumu kompensāciju.

Svarīgākais tiešo zaudējumu atlīdzības saņemšanai ir saglabāt vilciena biļeti un citus dokumentus, kas pamato prasītās atlīdzības apjomu.

Tiešo zaudējumu atgūšanai pasažieris var rīkoties vairākos veidos - iesniegt pieteikumu klātienē PV klientu apkalpošanas centrā Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā vai atstāt iesniegumu un nepieciešamos dokumentus kādā no PV kasēm, ja tās tajā brīdī ir atvērtas. Izdrukāta iesnieguma forma ir pieejama kasēs un PV klientu apkalpošanas centrā, to var lejupielādēt arī uzņēmuma tīmekļa vietnē, sadaļā "Pasažieru ievērībai - Pasažieru iesniegumu pieņemšana". Ja pieteikumu ir ērtāk sūtīt pa pastu, tas jāadresē AS "Pasažieru vilciens" Pērses ielā 8, Rīgā, LV-1011.

Pašlaik kompensāciju pieprasījumus var iesniegt iepriekš minētajos veidos, taču PV strādā pie tā, lai padarītu šo procesu vienkāršāku, informē Grigulis.

Iesniegumā jānorāda vārds, uzvārds, tālruņa numurs un pasta vai e-pasta adrese, bankas konts, uz kuru atgriezt naudu, vilciena maršruts, datums, numurs, jāsniedz situācijas un zaudējumu apraksts, jāpievieno zaudējuma apmēru apliecinoši dokumenti, iesniegums jāparaksta ar roku vai drošu e-parakstu.

Elektroniski iesniegums ar pielikumiem jāsūta uz e-pasta adresi "vilciens@info.vivi.lv".

Neskaidrību gadījumā par tiešo zaudējumu pieteikšanu vai saņemšanu pasažieri ir aicināti sazināties ar PV klientu apkalpošanas centru, zvanot uz diennakts bezmaksas tālruņa numuru 80007600.

Visus iesniegumus atbilstoši normatīvajiem aktiem un iekšējām procedūrām PV izskata un izvērtē individuāli iespējami ātrāk, taču ne ilgāk kā 14 dienās.

Sarežģītos gadījumos iesniegumu izskatīšanas termiņu atbilstoši Iesniegumu likumam var pagarināt līdz 30 dienām no to saņemšanas brīža. Tādos gadījumos PV iespējami ātrāk informēs klientu par radušos situāciju un par paredzamo atbildes sniegšanas laiku.

Ja pasažierim ir ārkārtas situācija, kurā konduktora kontroliera piedāvātais kopējais risinājums neder un ir nepieciešama palīdzība, PV aicina uzreiz doties pie konduktora kontroliera un informēt par situāciju, lai atrastu piemērotāko alternatīvu. Konduktori kontrolieri ir instruēti rīcībai ārkārtas gadījumā. Piemēram, ja šādā situācijā nonāks skolēns, kuram nebūs pieejami līdzekļi, lai apmaksātu taksometru, par tā izsaukšanu parūpēsies konduktors kontrolieris, tāpēc PV lūdz vecākiem pārrunāt ar bērniem rīcību vilciena ilgstošas apstāšanās gadījumā.

Jau ziņots, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV bija 100% "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu