Iepriekšējo gadu neveiksmes gan ar vilcienu piegādi, gan dzelzceļa un to peronu pārbūvi nozīmē, ka šos darbus, apmēram 260 miljonu apmērā, finansēs no jaunā perioda naudas. Savukārt tas nozīmē, ka nāksies atteikties no citiem iepriekš plānotiem izdevumiem.
"Tā Satiksmes ministrijas vai transporta aploksne - viņa ir ierobežota, jo skaidrs, ka tik, cik viņa ir, - 260 miljoni eiro - ir nopietna daļa no tā, nu tad viens projekts pilnīgi noteikti, par kuru jādiskutē, kur varbūt jāmeklē cits finansējums, ir Dienvidu tilta ceturtā kārta. Un jautājums ir par Rīgas apvedceļu, tas būtu jāfinansē droši vien savādāk, jo no Kohēzijas nevar nofinansēt," saka Meirāns.
Rīgas apvedceļam ar iezīmēto naudu būtu pieticis labi ja trešdaļai, tādēļ būvniecībai meklēs citus resursus, piemēram, publisko un privāto partnerību, kas gan prasītu vairāk laika.
Satiksmes ministrijas plāniem iebilst Rīgas pašvaldība. Tā šonedēļ pieņēma jauno budžetu, kurā Dienvidu tilta 4. kārtai atvēlēti 44 miljoni eiro. Taču, ja tiem pretī nav iepriekš plānoto 74 miljonu no fondu naudas, pilsēta pati tiltu pabeigt nevarēs. Tā arī nesākšot būvēt uz savu galvu, nezinot, vai galu galā pretī būs fondu finansējums. Iecerētā 4. kārta paredzēja savienot Bauskas un Jelgavas šosejas Rīgas teritorijā, un par būvdarbiem jau notiek iepirkums. Objekta kopējās izmaksas lēstas ap 110 miljoniem.
"Pagaidām oficiālajos dokumentos, kas ir darbības programmas, šī summa ir iezīmēta Dienvidu tiltam. Pagaidām ir ministra izteikta vēlme pārdalīt, bet nu politiskā diskusijā es tomēr centīšos pārliecināt savus JV kolēģus valdībā, gan arī "Progresīvo" kolēģus, ka tomēr mums nevajadzētu šādu soli spert, un tāpēc arī šis projekts ir iezīmēts mūsu budžetā. Un skaidrs, ka ja šīs naudas nebūs, nu es īsti neredzu, ka mēs varēsim šo projektu īstenot," saka Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV).