Krievijā sankciju dēļ samilst problēmas ar lokomotīvēm (5)

Foto: EPA/Scanpix

Uzņēmums “Krievijas dzelzceļš” saskāries ar lielu lokomotīvju deficītu, kuras nav iespējams saremontēt importa detaļu trūkuma dēļ, vēsta “Vedomosti”, atsaucoties uz kompānijas atskaiti par noslogojumu janvārī.

Pēc valsts monopolista vārdiem, “situācija ievērojami saasinājās 2023. gada 4. ceturksni un pašlaik “Krievijas dzelzceļš” cenšas maksimāli ātri risināt problēmas ar servisa kompānijām. “Uz papīra” lokomotīves pietiek pašreizējam kravu apjomam, “tomēr realitātē kravu pārvadāšanas iespējas ievērojami samazinās”.

Visvairāk no dīkstāvē esošām lokomotīvēm, kuras nav iespējams salabot, cieš Sverdlovskas apgabala dzelzceļš. Tiek norādīts, ka esošie remontdarbi netiek veikti kvalitatīvi, un lokomotīves ļoti bieži lūst, esot ceļā.

Servisa kompānijām uzdots panākt, lai lokomotīvju parks ir par 95% gatavs darbam, taču jau 2023. gada vidū šis rādītājs bija 93%. Šī gada sākumā remontā esošo lokomotīvju skaits ievērojami pārsniedzis pērn vasarā remontā esošo lokomotīvju skaitu.

Kopumā “Krievijas dzelzceļa” rīcībā ir ap 20 tūkstošiem dažāda veida lokomotīvju. Par 15 tūkstošu lokomotīvju remontu atbild “Lokoteh”, bet par piecu tūkstošu - “STM-servis”. Iepriekš “Krievijas dzelzceļš” pārveda savu lokomotīvju remontēšanas personālu tieši uz šīm abām kompānijām.

“STM-servis” pārstāvis skaidroja, ka lielākā problēma ir tajā, ka Krievijas lokomotīvēs ir liels importa detaļu īpatsvars. Piemēram, trūkst smērvielas, elektronisko komponenšu un citu detaļu.

Neskaitot importa detaļu trūkumu, vēl ir ass darbinieku deficīts. Mobilizācija un vairāk nekā 500 000 karojošo nosūtīšana uz Ukrainu ir liegušas remonta rūpnīcām pilnvērtīgi nokomplektēt kolektīvu.

Pēc analītiķu teiktā, pašlaik ekspluatācijā Krievijā tiek ieviestas vietējās tehnoloģijas, taču ir vajadzīgs laiks, lai varētu aizstāt visas lokomotīves. Tā, piemēram, “Krievijas dzelzceļš” 2023. gadā iepirka 557 jaunas lokomotīves, kas ražotas Krievijā.

Pašlaik kravu pārvadājumu noslogojumu nedienas ar lokomotīvēm neietekmē, taču tas ļauj “Krievijas dzelzceļam” nosaukt problēmas ar vilcieniem par galveno iemeslu, kādēļ nereti netiek izpildīti kravu pārvadājumi. Tiek norādīts, ka “Krievijas dzelzceļa” kravu pārvadājumu noslogojums šī gada janvārī samazinājās par 4,3%, salīdzinot ar janvāri gadu iepriekš.

Svarīgākais
Uz augšu