AS "Pasažieru vilciens" (PV) šogad janvārī pārvadājis 1,26 miljonus pasažieru, kas ir par 5% jeb 64 000 pasažieru vairāk nekā pērn janvārī, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.
Janvārī sarukusi vilcienu precizitāte
Vienlaikus vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti atbilstoši vilcienu kustības grafikam, 2024.gada janvārī bija 91,7%. Pērn vilcienu precizitāte bija 98,3%.
PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis atzīmē, lai gan Latvijā vilcienu precizitāte pārsniedz vidējo rādītāju Eiropas Savienībā, kas ir 88%, tomēr pašreiz vilcienu precizitātes rādītājs nav tādā līmenī, kāds tika nodrošināts līdz šim.
Viņš arī norāda, ka uzņēmums plāno īstenot darbības pakalpojuma stabilitātes nodrošināšanai. Īstermiņā tas nozīmē izmaiņas grafikā līdz brīdim, kad Čehijas uzņēmums "Škoda Vagonka" garantēs, ka uzņēmumā ražotie elektrovilcieni darbojas bez defektiem.
"Jaunos vilcienus laižam satiksmē piesardzīgāk, plānojam jauno vilcienu kustību maršrutos, kuros ir divi sliežu ceļi, kā arī izmantojam vecos vilcienus," akcentē Grigulis.
Tāpat uzņēmumā norāda, ka šogad 1.februārī PV mašīnisti instruktori, mācību instruktori un inženieri "Škoda Vagonka" speciālistu vadībā jaunajos elektrovilcienos apguva rīcību nestandarta un avārijas situācijās, piemēram, defektu konstatēšanu, bateriju uzlādes problēmu risināšanu un elektrovilciena avārijas vilkšanu.
Līdz šim 74 PV darbinieki ir piedalījušies un pabeiguši vairākas sertificētas "Škoda Vagonka" mācības, iegūstot 252 sertifikātus, kā arī visi 80 mašīnisti ir izgājuši pilnu kursu pēc "Škoda Vagonka" izstrādātā mācību plāna un materiāliem elektrovilcienu vadībai standarta apstākļos, min uzņēmumā.
Jau ziņots, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc radās būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV bija 100% "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.