Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

"McDonald's" atradis vainīgo, kādēļ ar pārdošanu nesokas tik labi, kā prognozēts (3)

Raksta foto
Foto: AFP / Scanpix

Starptautiskais ātrās ēdināšanas restorānu tīkls “McDonald’s” paziņojis, ka kompānijas apgrozījums bijis vairāk nekā seši miljardi dolāru, taču lielāku izaugsmi kavējis Izraēlas karš pret "Hamās". “McDonald’s” partneris Izraēlā piedāvājis atlaides izraēliešu karavīriem, kas radījis lielu neizpratni Tuvajos Austrumos, kā rezultātā izskanējuši aicinājumi boikotēt restorānu ķēdi, vēsta CNBC.

“McDonald’s” paziņojis, ka 2023. gada ceturtajā ceturksnī peļņa pieaugusi par astoņiem procentiem, salīdzinot ar analoģisku periodu gadu iepriekš, šim rādītājam sasniedzot 6,41 miljardu dolāru. Analītiķi gan bija gaidījuši nedaudz lielāku peļņu – 6,45 miljardus dolāru.

Kompānijas akciju vērtība gan pieredzējusi labu kāpumu – analītiķi bija prognozējuši, ka viena “McDonald’s” akcija maksās 2,82 dolārus, taču pašlaik to vērtība kāpusi par 18%, sasniedzot 2,95 dolārus.

“McDonald’s” ģenerāldirektors Kriss Kempčinskis paziņoja, ka pārdošanas rezultāti Tuvajos Austrumos un valstīs ar musulmaņu vairākumu, piemēram, Malaizijā un Indonēzijā, ir ievērojami kritušies boikota dēļ.

Turklāt pārdošana kritusies arī Francijā, kur ievērojama iedzīvotāju daļa ir musulmaņi ar saknēm Ziemeļāfrikā. Restorānu tīklu boikotē cilvēki, kuri iestājas pret militārām darbībām Gazā.

“McDonald’s” neprognozē, ka Tuvajos Austrumos pārdošanas apjomi atjaunosies līdz kara beigām. Tieši pretēji – Kempčinskis norāda, ka “kara ietekme uz vietējo biznesu ir milzīga”.

Kompānijas biznesa modelis paredz, ka citas kompānijas var iegādāties franšīzes licenci un sākt darboties vietējā tirgū. Franšīze ir biznesa vienošanās, ka franšīzes ņēmējs iegūst tiesības izmantot franšīzes devēja zīmolu un biznesa koncepciju.

Tuvie Austrumi nodrošina 2% no “McDonald’s” globālā pārdošanas apjoma.

Neskaitot “McDonald’s”, dažādi aktīvisti aicinājuši boikotēt arī citus restorānus, piemēram, “Burger King” un “Starbucks”, kas, pēc viņu teiktā, “kara laikā uzvedušies amorāli”. “Burger King”, piemēram, ir ziedojis pārtiku Izraēlas karavīriem, bet “Starbucks” ir iestājušies par atbalstu palestīniešiem.

Svarīgākais
Uz augšu