Noskaties Bedres pret riepām. Kādam "Mercedes" pārsistas riepas izmaksājušas pat 6000 eiro

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Kad ziema nespēj izšķirties - iet prom vai atdot vietu pavasarim, līdzās neizlēmībā lēkā arī termometra stabiņš. Un, kad tas notiek ap nulle grādiem, ielās atkal parādās bedres. Kā atzīst "Autoriepu nama" direktors Oskars Krampāns, šogad bedru epopeja sākusies ātrāk nekā citus gadus.

Lai gan bedrītes tiek cītīgi lāpītas, automašīnas un šķīdonis tās izsit no jauna - gan vecās, gan jaunās vietās. Tad kā rīkoties, ja bedrē pārsista riepa?

Ja tas iespējams, jāvēršas pie sava apdrošinātāja, un pēc tam jāskatās, kur var iegādāties un uzstādīt jaunu riepu. Taču var gadīties, ka vajadzīgais izmērs nemaz nav uz vietas. Šis process var aizņemt divas vai pat trīs dienas. Vēl bēdīgāk, ja automašīnai nav KASKO apdrošināšanas - tad jāatver maciņš un jauna riepa vai pat divas jāpērk pašam.

Tieši tāpēc vislabākais risinājums būtu nepārsist riepas vispār. Kaut ko lietas labā darīt var paši vadītāji - ievērot lielāku braukšanas distanci vai pat preventīvi palielināt riepu spiedienu līdz tādam, ko pieļauj automašīnas ražotājs, braucot ar pilnu slodzi.

Vajadzīgos datus var atrast vadītāja durvju ailā vai degvielas tvertnes vāciņa iekšpusē. Tomēr braukšanai ar pārpumpētām riepām ir savi mīnusi - samazinās braukšanas komforts un var pasliktināties saķere un vadāmība. Turklāt, bēgot no vilka, var ieskriet lāča nagos, jo riepa vairs nemīkstina triecienus un tie pa tiešo nonāk piekarē.

Izturīgākas pret triecieniem ir paaugstinātas slodzes jeb tā sauktās XL riepas. Daudzi ražotāji, tostarp "Goodyear", ziemas riepas ražo tikai XL izpildījumā ar aprēķinu, ka tās tiek uzstādītas arī elektromobiļiem, kas ir smagāki. Tāpat ziemā ieteicams izvēlēties riepas ar augstāku sānu profilu.

Tas gan atkarīgs no riepas platuma, jo profila skaitlis rāda borta augstumu procentos no protektora platuma. Tomēr "Goodyear" tirdzniecības vadītājs Mārtiņš Grīnbergs norāda, ka ne vienmēr ieteicams skatīties tikai uz borta augstumu, bet jāraugās, cik gumijas reāli paliek starp disku un ceļu. Un te atkal var noderēt vecā labā metode - ziemā braukt ar mazākiem diskiem un augstākām riepām.

Ja auto un līdz ar to riepu izmērs gadījies ekskluzīvāks, kontakts ar bedri var izrādīties ļoti sālīts. Oskara Krampāna pieredzē dārgākais atgadījums ir bijušas bedrē pārsistas "Mercedes" G klases riepas un diski, kur apdrošināšanas tāme sasniegusi pat 6000 eiro.

Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!

Uz augšu