LETA jau rakstīja, ka pagājušā gada 19.septembrī valdība atbalstīja līdzfinansējuma piešķiršanu SM virzītajiem projektiem, tostarp tilta pār Salacu būvniecībai, trešajā MM projektu pieteikumu atlases uzsaukumā.
Jau vēstīts, ka pašvaldība SM pirmo vēstuli par Salacgrīvā esošā tilta pār Salacu slikto tehnisko stāvokli rakstīja jau 2010.gadā.
Lai arī autoceļš "Via Baltica" ir starptautiskas nozīmes, tā ir viena no nozīmīgākajām Eiropas tranzīta šosejām, jeb tā saucamajām TEN-T galvenā tīkla sastāvdaļa, tomēr ceļa posms, kas iet cauri Salacgrīvai un tātad arī tilts, ir pašvaldības īpašums. Ne toreizējam Salacgrīvas novadam, ne tagadējam Limbažu novadam nav tādu līdzekļu, lai tiltu pārbūvētu.
Jau 2020.gada rudenī pašvaldības veiktā tilta izpēte liecināja, ka tiltam nekavējoties ir jāveic nopietns remonts, vai arī tilta lietošana jāierobežo.
Limbažu novada pašvaldība 2021.gada rudenī lūdza SM līdzfinansējumu uz Tallinas šosejas esošā tilta pār Salacu būvprojekta izstrādei.
Kopējās būvprojekta izstrādes izmaksas ir 185 214 eiro, no tiem pašvaldības finansējums 30% no kopējām būvprojekta izstrādes izmaksām jeb 55 564 eiro.
Jaunā tilta projekts ir izstrādāts, projekta ekspertīze ir veikta, projekts pagājušā gada sākumā bija ievietots Būvniecības informācijas sistēmā un ir saskaņots.
Satraukumu par "Via Baltica" maršrutā esošā Salacas tilta Salacgrīvā tehnisko stāvokli Latvijas kolēģiem pauda arī Igaunijas Satiksmes departaments.
Transportlīdzekļi to pašlaik var šķērsot tikai vienā virzienā vienlaikus, lai izvairītos no novecojušās konstrukcijas pārslodzes.