Pavisam drīz, marta sākumā, "Google" ieviesīs izmaiņas, par kurām tehnoloģiju gigants paziņoja iepriekš. Tās attieksies uz teju visiem uzņēmumiem, organizācijām un citiem, kas izmanto digitālas reklāmas.
"Google" ieviesīs izmaiņas, kas ietekmēs teju visus reklāmdevējus
Proti, ja līdz 6. martam reklāmdevēji savās mājaslapās neiestatīs "Consent Mode", tad viņiem vairs nebūs iespējas izmantot "Google" remārketinga reklāmas kampaņas, norāda “iMarketings.lv” vadošais stratēģis Sergejs Volvenkins.
Remārketings šajā gadījumā ir kampaņas veids, kas atkārtoti uzrunā mājaslapas apmeklētājus. Piemēram, ja apmeklētājs ir interesējies par velosipēdu manā mājaslapā, bet nav to nopircis, es varu uzrunāt šo lietotāju ar atgādinošu reklāmu par šo velosipēdu, iedodot potenciālajam klientam kādu speciālu piedāvājumu. Lieki piebilst, ka šis kampaņu veids ir viens no populārākajiem un to izmanto praktiski ikviens uzņēmums, kas izvieto reklāmas internetā.
Turpmākajos mēnešos situācija kļūs sarežģītāka. Proti, tie uzņēmēji, kam nebūs iestatīts "Consent Mode", līdz gada beigām nevarēs redzēt atskaiti par "Google" reklāmas kampaņu efektivitāti jeb neredzēs reklāmguvumus (Conversions). Reklāmguvums šajā gadījuma ir vērtīga darbība mājaslapā, piemēram, pirkums vai pieteikums.
Reklāmguvumu iestatīšana ļauj saprast, cik efektīvi strādā reklāma un cik tā ir ienesusi reālus pirkumus/pieteikumus. Bez iespējas saņemt datus par reklāmguvumu tā faktiski būs atgriešanās 2010. gadā, kad interneta reklāma tikai uzņēma apgriezienus un reklāmdevējiem nebija tehnisku iespēju precīzi novērtēt digitālo reklāmas kampaņu efektivitāti.
"Consent Mode" (CM) ir "Google" produkts, kas nepieciešams, lai nodotu "Google" mājaslapas apmeklētāja izvēli, ar kādiem saviem datiem šis apmeklētājs piekritis dalīties un vai vispār ir piekritis dalīties. CM izmantošanas priekšrocība ir tajā, ka CM dod iespēju modelēt trūkstošos datus par apmeklējumu tajā gadījumā, ja lietotājs nav piekritis dalīties ar saviem datiem.
CM iespējams uzstādīt tikai tad, kad mājaslapa ievēro Piekrišanas politiku (Consent Policy). Un tieši tās ir ļoti svarīgas izmaiņas digitālajā mārketingā - visiem uzņēmumiem, kas vēlas turpināt efektīvi reklamēties internetā, būs jāpanāk, lai mājaslapa ievēro šo politiku.
Ja mājaslapa ievēro Piekrišanas politiku, tad "Google" kādu daļu no mājaslapas apmeklējumiem var arī neredzēt. Tas notiek tāpēc, ka apmeklētājs var izvēlēties opciju nedalīties ar saviem datiem un tad "Google Analytics" neredzēs šo lietotāju.
Piemēram, ja mājaslapu ir apmeklējuši 100 cilvēki un 60 no tiem izvēlējās nedalīties ar saviem datiem, tad uzņēmums savā "Google Analytics" kontā redzēs datus tikai par 40 apmeklējumiem. Par pārējiem 60 apmeklējumiem datu nebūs.
Jāprecizē, ka tādu “neredzamo” lietotāju īpatsvars nav zināms, bet noteikti tam ir augoša tendence.
Faktiski pēc Piekrišanas politikas iestatīšanas mājaslapā katrs uzņēmējs ar lielu varbūtības pakāpi redzēs datu kritumu savā "Google Analytics" kontā, jo daļa no datiem tajā vairs neienāks.
Šāda datu zaudēšana nevar apmierināt reklāmdevējus, un "Google" piedāvāja savu risinājumu, kas ir "Consent Mode". CM uzdevums ir dot iespēju modelēt "Google Analytics" kontā šos trūkstošos jeb neredzamos datus par apmeklējumiem. "Google" nekādā gadījumā neizmantos šo neredzamo cilvēku datus. Tās izmantos savas jaudīgas mašīnmācīšanās tehnoloģijas, lai modelētu trūkstošos datus, izmantojot dažādus signālus.
Tieši tādēļ ar 6.martu visiem, kas vēlēsies turpināt izmantot remārketinga kampaņas, vajadzēs iestatīt CM. Vispirms gan vajadzētu panākt, lai mājaslapa ievēro Piekrišanas politiku.
Lai turpinātu izmantot remārketinga kampaņas pēc 6.marta, uzņēmumiem jāiestata "Consent Management Platform" (CMP). Šis risinājums ļaus mājaslapai ievērot Piekrišanas politiku. Reklamdevējs var “uzrakstīt” savu, individuālo CMP vai iegādāties jau gatavu risinājumu.
Otrkārt, jāiestata "Consent Mode". Parasti tā ir dažādu papildu darbību veikšana CMP platformā. CM ir bezmaksas risinājums.