Odometra attīšana auto pircējam var sagādāt virkni problēmu, piemēram, var izrādīties, ka auto nepieciešams motora kapitālais remonts. Raidījumā "Zebra" aptaujāti virkne ekspertu, kuri snieguši savu vērtējumu un redzējumu par to, cik izplatīta ir odometru attīšana Latvijā.
Noskaties ⟩ Timrots analizē – kādas problēmas auto pircējam var sagādāt attīts odometrs
"Odometru rādījumi automašīnās – nupat atkal šī tēma aktualizēta. Kāds kaut ko iniciē, ka varbūt vajadzīgi stingrāki sodi. Kā tā var darīt?" pašreizējo diskusiju par odometru notīšanu un par to paredzētos sodus komentē raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots.
"Ja mēs tā padomājam, cik ļoti ir svarīgs tas odometra rādījums, pērkot mašīnu. Vai cilvēks pērk tikai gadu un nobraukumu, vai skatās uz mašīnu kopumā?" viņš vaicā.
Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs uzskata, ka odometru attīšana Latvijā ir nopietna problēma. Nekad nav rēķināts, ko tas nozīmē finansiāli, un vidēji gadā tiek importēti aptuveni 18 tūkstoši automašīnu ar attītiem odometriem. Praktiski tie varētu būt 24 miljoni eiro gadā, kas tiek nokrāpti iedzīvotājiem, sacīja Kulbergs. Automašīna kļūst par 22% mazvērtīgāka. Vidēji uz katru automašīnu cena samazinās par 1250 eiro.
Plašāk "Zebras" sižetā!