*** VLOP – lielās tiešsaistes platformas, piemēram, Amazon Store, Booking.com, Linkedin, Youtube, Alibaba Aliexpress un VLOSE – lielās meklētājprogrammas, piemēram, Bing un Google Search (apstiprina EK).
Piemēri – pienākumi, kas attiecas uz visiem starpniecības pakalpojumu sniedzējiem, neatkarīgi no to veida vai izmēra:
- Pienākums vērsties pret nelikumīgu saturu
Nelikumīga satura (tādas informācijas, kura neatbilst ES vai dalībvalsts tiesību aktiem) apkarošana paredz pienākumu starpniecības pakalpojumu sniedzējiem sadarboties ar atbildīgajām iestādēm, t.i., nodrošināt iespēju pēc tiesiska iestāžu pieprasījuma dzēst nelikumīgu saturu vai sniegt informāciju par satura ievietotāju.
- Pienākums nodibināt vienotu kontaktpunktu
Pakalpojumu sniedzējam ir pienākums publiski norādīt vienotu kontaktpunktu, caur kuru gan atbildīgajām iestādēm, gan lietotājiem būs iespējams sazināties ar pakalpojumu sniedzēju. Savukārt pakalpojumu sniedzējiem, kas nav reģistrēti ES, jāieceļ juridiskais pārstāvis ES, kas saņemtu un izpildītu ar Digitālo pakalpojumu aktu saistītos lēmumus.
- Pienākums atjaunot pakalpojumu lietošanas noteikumus
Pakalpojumu sniedzējam ir pienākums lietotājiem viegli pieejamā un saprotamā valodā lietošanas noteikumos norādīt to, kādi ir pakalpojuma saņemšanas ierobežojumi, ja pakalpojumu saņēmējs nesniedz kādu informāciju; kādā veidā notiek lietotāja sniegtā satura moderācija, kā arī iekšējo sūdzību izskatīšanas procedūra.
Minētie ir tikai piemēri no DPA ieviestajām prasībām starpniecības pakalpojumu sniedzējiem. DPA paredz papildu prasības vidējiem un lieliem starpniecības pakalpojumu sniedzējiem, kā arī mitināšanas pakalpojumu sniedzējiem, tostarp tiešsaistes platformām, neatkarīgi no to lieluma.