Iesūti ziņu!

FOTO Jaunais "Aston Martin Vantage" – izstrādāts īstiem braucējiem

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

"Aston Martin" ar lepnumu iepazīstina ar jauno "Vantage", kas ir uz braucēju visvairāk orientētais un ātrākais modelis slavenā "Vantage" nosaukuma 74 gadu vēsturē. Jaunais "Vantage" radīts, lai ar maksimālu pārliecību sniegtu maksimāli aizraujošu braukšanas pieredzi.

"Vantage" izceļas ar īpašībām, kas auto entuziastus ir aizrāvušas vairāku paaudžu garumā, bet kuras mūsdienu sporta automašīnu tirgū paliek arvien grūtāk un grūtāk atrast. Jaunāko "Vantage" raksturo aizraujošs spēks, precīza vadāmība un perfekts līdzsvars.

Jaunās paaudzes modelis turpina ievērojamo "Vantage" ciltsrakstu, ko var izsekot līdz pat 1950. gadam, kad "Vantage" nosaukums pirmo reizi tika izmantots, lai apzīmētu DB2 uzlaboto dzinēja pakotni. Atsevišķs "Vantage" modelis tika ieviests 1970. gadu sākumā, un no šī brīža "Vantage" nosaukumam ir bijusi arvien nozīmīgāka loma "Aston Martin" modeļu klāstā. Kā sinonīms nevainojamam stilam, neaizmirstamam sniegumam un neatkārtojamam raksturam, "Vantage" iemieso īstenas sportiskās īpašības.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Šis jaunais "Vantage" pasaulē nācis "Aston Martin" 111 gadus ilgās vēstures dinamiskākajā periodā, ko raksturo ievērojams sniegums 2023. gada F1 sezonā, dominējoša klātbūtne starptautiskajās GT sacīkstēs un nesen paziņotais mērķis gūt uzvaru 2025. gada Lemānas 24 stundu sacīkstēs ar "Valkyrie AMR" spēkratu.

Veiktspēja – ievērojami palielināta jauda un potenciāls

Jaunais "Vantage", ko darbina uzlabots, ar rokām būvēts 4,0 litru "Twin-Turbo" V8 dzinējs, ir ātrākais tā nosaukuma vēsturē. Ar 665 ZS maksimālo jaudu un milzīgo 800 Nm griezes momentu tas nodrošina arī visu laiku lielāko jaudas un griezes momenta palielinājumu salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli. Jaunais "Vantage" attīsta par 155 ZS un 115 Nm vairāk, kas atbilst attiecīgi 30% un 15% pieaugumam.

Īpašais V8 dzinējs savienojumā ar 8 pakāpju ZF automātisko pārnesumkārbu divvietīgajam sporta auto ļauj sasniegt 325 km/h lielu maksimālo ātrumu, savukārt paātrinājums no vietas līdz 100 km/h aizņems vien 3,4 sekundes. Gan saīsinātā aizmugurējā reduktora attiecība, gan no jauna kalibrētā pārnesumkārba ļāvusi uzlabot automašīnas reakciju un paātrināšanos, kā arī samazināt pārnesumu pārslēgšanas laiku.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Pilnīgi jauna balstiekārta aizraujošai braukšanas pieredzei

Augsti attīstītā alumīnija konstrukcija, ideālais 50:50 svara sadalījums un modernā balstiekārta nodrošina pamatu nepārspējamai braukšanas pieredzei. Būvēts uz "Aston Martin" jaunākās paaudzes alumīnija šasijas, "Vantage" ir apveltīts ar uzlabotu virsbūves struktūru, kas, pateicoties apakšdaļas stingrības papildu komponentiem, ievērojami palielina kopējo vērpes stingrību.

Šo braukšanas sajūtu vēl vairāk pastiprina jauni viedie adaptīvie amortizatori. Precīza amortizatoru kalibrēšana ir piešķīrusi "Vantage" raksturīgi sportisku sajūtu, vienlaikus atstājot iespēju izvēlēties to cietību atbilstoši ceļa apstākļiem. Apvienojumā ar elektrisko aizmugurējo diferenciāli ("E-Diff") un elektronisko stabilitātes programmu (ESP) "Vantage" ar viena slēdža pagriešanu spēj pielāgoties jebkuriem apstākļiem – sākot no izaicinošiem Alpu serpentīniem līdz pat mūsdienīgai sacīkšu trasei.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

"Vantage" standartā aprīkots ar 21 collu kaltiem vieglmetāla diskiem, kurus iespējams izvēlēties dažādos dizainos un krāsās. "Vantage" standarta aprīkojumā uzstādīta metālu bremžu sistēma ar 400 mm priekšējiem un 360 mm aizmugurējiem diskiem, tomēr kā opcija pieejamas arī oglekļa-keramikas bremzes (CCB).

Izcila kontrole un nepārspējams raksturs ar mūsdienīgo Active Vehicle Dynamics sistēmu

"Aston Martin" inženieri ir maksimāli izmantojuši "Vantage" izcilās šasijas arhitektūras priekšrocības, pielietojot jaunākās elektroniskās sistēmas. Fokusēts uz palielinātas veiklības un asākas stūres reakcijas sasniegšanu, vienlaikus nodrošinot lielāku precizitāti un detalizētāku atgriezenisko saiti, rezultātā sanākusi automašīna, kas paredzēta īstiem, robežas meklējošiem braucējiem.

"Vantage" izcilās vadāmības atslēga ir uzlabota automašīnas dinamikas kontroles sistēma. Tā iegūst informāciju no vairākiem automašīnas sensoriem, piemēram, 6 asu akselerometra, dzinēja un pārnesumkārbas, bremžu sistēmas un "E-Diff" sensoriem, lai no tā izveidotu detalizētu priekšstatu par to, ko katrā konkrētā brīdī automašīna dara, un izmantotu to ESP sistēmas darbībā, optimizējot transportlīdzekļa reakciju un vadāmību jebkādos apstākļos.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Lai gan sākotnēji radīta kā drošības funkcija, jaunā ESP sistēma ir noregulēta tā, lai kalpotu kā veiktspējas palīgs, nevis veiktspējas ierobežotājs. Lielisks piemērs tam ir "Vantage" modelī pirmo reizi uzstādītā regulējamā vilkmes kontrole (ATC). Pēc noklusējuma ATC darbojas vidējā – piektajā – pozīcijā, bet vadītājs var pakāpeniski samazināt vai palielināt pieļaujamo riteņu izslīdēšanu, izvēloties starp astoņiem dažādiem vilkmes līmeņiem. Tāpat, protams, pastāv iespēja pilnībā izslēgt vilkmes kontroli, šajā brīdī vairs paļaujoties vienīgi uz paša pilota prasmēm.

Eksterjers ar muskuļotu un nepārprotamu stāju

No pirmā acu uzmetiena var redzēt, ka jaunās paaudzes "Vantage" izvirza savus noteikumus. Par 30 mm platāko virsbūvi ar tās muskuļoto stāju papildina pilnībā pārveidotā priekšējā daļa ar ievērojami lielāku radiatora režģi. Buferī uzstādītās papildu dzesēšanas ieplūdes priekšpuses dizainu padara vēl agresīvāku, savukārt jaunā, integrētā bufera uzlika ar platāku un zemāku pozīciju papildina dramatisko tēlu, kā arī veic aerodinamiskas funkcijas. Iepriekš minēto papildina pilnīgi jaunais "Matrix" LED priekšējo lukturu dizains.

21 collu kaltie vieglmetāla diski lieliski aizpilda platākās riteņu arkas, radot mērķtiecīgu stāju, kas vienlaikus izstaro gan spēku, gan nosvērtību. Sānu spoguļi bez rāmjiem un skaistie durvju rokturi arī ir jaunums "Vantage" modelim, savukārt platāks aizmugurējais buferis ar sānu ventilācijas atverēm un lielāka diametra četrām izplūdes caurulēm nodrošina, ka "Vantage" aizmugures skatā ir tikpat dramatisks kā no priekšas.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Interjers ar sportisku atmosfēru, greznību un jaunākajām tehnoloģijām

"Vantage" sirdī ir īsts sporta auto, taču tas nenozīmē, ka tas nestu upurus attiecībā uz dizainu, komfortu vai aprīkojuma līmeni. Jaunās paaudzes "Vantage" sniedz pilnīgi jaunu, īpaši greznu interjeru, ko raksturo nevainojamas arhitektūras līnijas, kas apvilktas ar labākajiem materiāliem un aprīkotas ar vismodernākajām tehnoloģijām.

"Vantage" standartā aprīkots ar "Aston Martin" 390w 11 skaļruņu audio sistēmu, tomēr patiesi audio cienītāji priecāsies par papildu aprīkojumā pieejamo sistēmu, kas izstrādāta kopā ar "Aston Martin" audio partneri "Bowers & Wilkins". Alumīnija "Double Dome" augstfrekvences skaļruņi un "Continuum" vidējā diapazona skaļruņi nodrošina šai 15 skaļruņu (1170 W) telpiskās skaņas sistēmai līdzsvarotu un precīzu skaņu. Īpašie 3D skaļruņi un jaudīgais zemfrekvences skaļrunis nodrošina tikpat dinamisku un spēcīgu skaņas pieredzi kā pati braukšana ar "Vantage".

"Vantage" ir otrais ražotāja modelis, kas aprīkots ar "Aston Martin" jaunākās paaudzes informācijas un izklaides sistēmu. Tā ir pilnībā "Aston Martin" veidota un pirmo reizi tika ieviesta DB12 modelī. Papildināta ar jaunu "Aston Martin" klientu savienojamības lietotni, kas atbalsta "iOS" un "Android" ierīces, tā nodrošina mijiedarbību, kontroli un atgriezenisko saiti uz un no automašīnas, izmantojot klienta personīgo mobilo ierīci.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

10,25 collu "Pure Black" skārienekrāna tehnoloģija apveltīta ar žestu vadību, tomēr skārienekrāna komandas ir līdzsvarotas ar fizisko slēdžu pieejamību, jo galvenajām mehāniskajām darbībām, piemēram, pārnesumu izvēlei, piedziņas izvēlei, apsildei un ventilācijai ir saglabātas pogas. Tāpat arī saglabāti šasijas, ESP, izplūdes, joslas palīgsistēmas un novietošanas distances kontroles pārslēgšanas slēdži, tādējādi visbiežāk izmantotās vadības ierīces var vadīt intuitīvi, nenovēršot skatienu no ceļa.

"Vantage" ražošana tiks uzsākta 2024. gada pirmajā ceturksnī, un pirmo automašīnu piegādes klientiem plānotas 2024. gada otrajā ceturksnī. Jaunais "Vantage" nosaka jaunu braukšanas etalonu autovadītājiem, kuriem patīk ātra sporta auto izaicinājums. "Vantage" izstrādāts patiesi īstiem braucējiem.

Nepalaid garām!
Uz augšu