Interneta "tirdzniecības centri" ģenerē lielāko tiešsaistes darījumu apjomu
Viens no svarīgākajiem aspektiem, kādēļ iedzīvotāji izvēlas iepirkties tiešsaistē, ir preču sortimenta daudzveidība, uzskata "220.lv Marketplace" pārdošanas vadītājs un norāda, ka viena no nozīmīgākajām tendencēm e-komercijas tirgū šobrīd ir "marketplace" platformu jeb sava veida interneta tirdzniecības centru popularitātes pieaugums, šim segmentam ģenerējot vislielāko tiešsaistes darījumu apjomu. Šīs platformas apvieno dažādu pārdevēju piedāvājumus vienā vietā, tādējādi piedāvājot pircējiem plašāku preču izvēli.
Ozols atzīmē, ka par šī segmenta straujo izaugsmi mūsu reģionā liecina arī "PHH Group Marketplace", kurā iekļaujas "220.lv Marketplace", pagājušā gada rezultāti – grupas interneta "tirdzniecības centros" pērn veikti trīs miljoni pasūtījumu, kas ir par 67% vairāk nekā 2022.gadā.
Vienlaikus viņš stāsta, ka arvien vairāk novērojama starptautisko tiešsaistes pārdevēju interese tirgot savas preces Baltijas valstīs. Ozola ieskatā starptautisku pārdevēju ienākšana mūsu tirgū ir pamudinājums vietējiem uzņēmējiem doties plašāk Eiropas un pasaules tirgos, tādā veidā stiprinot gan konkurētspēju, gan arī audzējot savu pieredzi.
"Jāatzīst, ka Latvijas tirgus potenciāls ir ierobežots. Taču es atgādinu, ka e-komercijā nav ģeogrāfisko robežu, un uzņēmējiem nav jābaidās ieiet ne tikai Baltijas un Skandināvijas mēroga tirdzniecības platformās, bet jāattīsta savs potenciāls arī globālajos "marketplace" milžos," aicina Ozols.
Pieaugs preču piegādes ātrums
Atšķirībā no preču iegādes klātienē, tiešsaistē nopirktās preces bieži vien nav iespējams saņemt uzreiz, taču, Ozols prognozē, ka 2024.gadā gaidāma preču piegāžu ātruma uzlabošanās.