Krievijā pēc Ķīnas automašīnām, kas jau aizņēmušas pusi tirgus, var parādīties automašīnas no Āfrikas un Indijas. Uganda ir ieinteresēta iekļūt Krievijas auto tirgū, "Izvestia" pavēstīja valsts valdošās partijas "Marwaha" priekšsēdētāja vietnieks Parminders Katongols Sinhs.
Krievija grasās iedzīvotājiem tirgot automašīnas no Ugandas (11)
Viņaprāt, Ugandai šī būtu lieliska iespēja veidot partnerattiecības ar Krieviju. Pirms tam Republikas vēstnieks Krievijas Federācijā Mozus Kizige vērsa uzmanību, ka valsts tiek uzskatīta par Āfrikas kontinenta līderi automašīnu ražošanā. Valstij piederošā kompānija "Kiira Motors Corporation" Ugandā attīsta un ražo automašīnas.
Kā atzīmēja Kizige, valsts ir atvērta sadarbībai ar Krievijas autoražotājiem. Āfrikas automobiļi Krievijas tirgū varētu ienākt 2024. gadā. "Iespējas vienmēr ir. Bet es vēl neesmu pārliecināts par konkrētiem datumiem," sacīja Ugandas vēstnieks Krievijas Federācijā.
Arī autoražotāji no Indijas var iegūt vietu Krievijas auto tirgū, paziņojis Tirdzniecības un rūpniecības kameras prezidents Sergejs Katirins. "Šeit krosoverus no "Tata Motors" var uzskatīt par daudzsološu modeli pārdošanai Krievijas Federācijā," uzsvēra Katirins.
Šobrīd nav informācijas par to, vai Indijas ražotāji gatavojas pārdot automašīnas Krievijas tirgū. Bet Indijas kompānijas, kas ražo visu veidu auto detaļas, ir ieinteresētas sadarbībai ar Krieviju, "Izvestia" pavēstīja avots valsts valdībā.
Pagaidām Krievijas auto tirgū dominē Ķīnas zīmoli "Dongfeng", "Changan", "Exeed", GAC, "Foton", "Omoda", "Chery", "Geely", "Haval", JAC un FAW. Tās ir daudz attīstītākas nekā automašīnas no Indijas un Āfrikas, norāda eksperti.
"Tehnisko noteikumu prasības Krievijas Federācijā ir stingrākas nekā Vācijā. Un saskaņā ar šo likumdošanu pie mums nevar ierasties visi Ķīnas zīmoli. Bet, pateicoties augstai tehnoloģiskajai ražošanai, uzņēmumi no Ķīnas veic dizaina korekcijas un galu galā atbilst visām prasībām," norāda Nacionālās automobiļu savienības viceprezidents Antons Šaparins.
Krievijai pēc pasaules vadošo autoražotāju aiziešanas no valsts auto tirgus nepieciešami ekonomiskās klases automobiļi. Indija varētu aizpildīt šo nišu, norāda autobūves eksperts, atvaļinātais satiksmes policijas majors Viktors Kondrašins. "Taču, piemēram, elektromobiļi no Ugandas diez vai šeit kļūs iecienīti, jo šādi modeļi Krievijā ienākuši pavisam nesen," viņš uzsvēra.