No VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) iepirkuma par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju izslēgtā AS "BMGS" iesniegusi pieteikumu Administratīvajā rajona tiesā.
No LDz iepirkuma par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju izslēgtais uzņēmums vērsies tiesā
Pieteikumā "BMGS" lūdz tiesu atcelt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu un piemērot pagaidu noregulējumu LDz iepirkumā.
Paredzēts, ka tiesa prasību par pagaidu aizsardzību rakstveida procesā skatīs šogad 19.martā.
"BMGS" pārstāvji aģentūru LETA informēja, ka pieteikumā kompānija lūdz tiesu pieņemt lēmumu par pagaidu noregulējumu, aizliedzot LDz, pamatojoties uz konkursa rezultātiem, slēgt iepirkuma līgumu ar personu apvienību "Nordes būve & BCC", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Baltic Construction Company (BCC)".
Uzņēmumā skaidro, ka "BMGS" lūdz atzīt par prettiesisku un atcelt IUB lēmumu, uzdot par pienākumu LDz novērst piedāvājumu vērtēšanā pieļautos pārkāpumus, pārvērtēt iesniegtos piedāvājumus, kā arī izdodot jaunu administratīvo aktu.
Tostarp "BMGS" pārstāvji atzīmē, ka iepirkumā "BMGS" piedāvātā līgumcena bija par vairāk nekā 7,5 miljoniem eiro mazāka, nekā par konkursa uzvarētāju atzītās personu apvienības piedāvājums.
Pēc "BMGS" pārstāvju paustā, ņemot vērā, ka IUB daļu no "BMGS" sūdzības atzina par pamatotu, tiesā izskatāmais strīds būs par to, vai "BMGS" ir tiesiski izslēgta no turpmākas dalības konkursā. Uzņēmuma ieskatā "BMGS" izslēgšana no turpmākas dalības konkursā ir bijusi prettiesiska un nesamērīga, kā arī veikta par labu pretendentam - "Nordes būve & BCC".
TVNET jau rakstīja, ka IUB šā gada janvāra beigās, izskatot "BMGS" sūdzību, nolēma atļaut LDz slēgt līgumu ar personu apvienību "Nordes būve & BCC" par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju.
"BMGS" iesniedza sūdzību LDz rīkotajā konkursā, jo uzņēmums nepiekrita LDz iepirkuma komisijas lēmumam, ka uzņēmuma piedāvātais speciālists projekta vadītāja amatam un tehniskais piedāvājums neatbilst atsevišķām konkursa nolikuma prasībām, norādīts IUB lēmumā.
Tāpat lēmumā minēts, ka "BMGS" uzskata, ka LDz ir izrādījis labvēlīgāku attieksmi un vēlējies, lai konkursā uzvar personu apvienība "Nordes būve & BCC".
Savukārt IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija, izskatot sūdzību, pauda, lai arī "BMGS" iesniegums ir daļēji pamatots, konstatētie pārkāpumi nevarēja ietekmēt lēmumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu, tādēļ LDz iepirkuma komisijas lēmums par konkursa rezultātiem ir atstājams spēkā.
Tādējādi komisija nolēma atļaut LDz slēgt līgumu ar personu apvienību "Nordes būve & BCC" par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju 58,692 miljonu eiro apmērā, kā paredzēja sākotnējie konkursa rezultāti.
Tāpat LETA vēstīja, ka LDz izsludinātajā konkursā par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju pieteicās trīs pretendenti - "BMGS", piedāvājot līgumcenu 50,978 miljoni eiro, "Nordes būve & BCC", piedāvājot līgumcenu 58,692 miljoni eiro, kā arī SIA "8 CBR", kuras piedāvāta līgumcena bija 62,489 miljoni eiro.
Iepirkuma noslēguma ziņojumā norādīts, ka par iepirkuma uzvarētāju atzīts konkursa nolikuma prasībām atbilstošs saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums - "Nordes būve & BCC". Tāpat minēts, ka "BMGS" piedāvājums neatbilda vairākām atklātā konkursa nolikuma prasībām.
Jau iepriekš attiecīgajā LDz konkursā tika iesniegtas sūdzības. Sūdzības iesniedza SIA "Belam-Rīga", Igaunijas uzņēmums "Leonhard Weiss", kā arī "BMGS". Taču IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija, izskatot šīs sūdzības, pērn septembra vidū nolēma atstāt spēkā atklātā konkursa attiecīgos noteikumus un atļāva turpināt LDz iepirkuma procedūru.
Atklāto konkursu "Dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācija un attīstība: būvniecība" LDz izsludināja pērn jūnijā. Iepirkumā paredzēta kontakttīklu izbūve ar perspektīvu pārejai no trīs kilovoltu līdzstrāvas vilces uz 25 kilovoltu maiņstrāvas vilci dzelzceļa līnijās Rīga-Zemitāni (tostarp Brasa), Zasulauks-Bolderāja un Zasulauks-Sloka.
Iepirkumā paredzamā līgumcena bija 67 miljoni eiro.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "BMGS" reģistrēta 1993.gadā, un tās pamatkapitāls ir 3,24 miljoni eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2022.gadā bija 35,139 miljoni eiro, kas ir par 31,9% mazāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās par 42,7% - līdz 112 638 eiro. "BMGS" patiesie labuma guvēji ir Dmitrijs Prokopčiks un Jeļena Para.
LDz koncerna apgrozījums 2023.gada deviņos mēnešos bija 194,94 miljoni eiro, kas ir par 7,4% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2022.gadā, taču koncerns strādāja ar zaudējumiem 730 000 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš. Vienlaikus LDz māteskompānijas apgrozījums pērn deviņos mēnešos bija 123,39 miljoni eiro, kas ir par 18,9% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, kamēr LDz zaudējumi sasniedza 14,415 miljonus eiro.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".