Pat tie kas ne pārāk labi orientējas automašīnu markās, izdzirdot "Subaru", uzreiz domā par pilnpiedziņu. Bet vai katram "Subaru" ir ko likt pretim no citām markām? Jaunajam "Subaru Crosstrek" konkurenci šoreiz mēģinās radīt pilnpiedziņas "Nissan Qashqai".
Noskaties ⟩ Tik līdzīgi, bet tomēr tik dažādi. "Subaru Crosstrek" pret pilnpiedziņas "Nissan Qashqai"
Pilnpiedziņas spēkratu piedāvājums kompakto SUV segmentā nav liels. Piemēram, plašajā "Stellantis" koncerna modeļu klāstā tādu gandrīz vairs nav. Bet "Qashqai" un "Crosstrek" izrādās cienījami un cieši konkurenti, jo pat to galvenie izmēri atšķiras vien par kādu centimetru vai pat tikai milimetru.
Par dzinējiem to gan nevar teikt. "Subaru" brauc ar divu litru bokserdzinēju, kam pievienots t.s. vieglais hibrīds. Līdzīgu minielektroatbalstu bauda arī "Qashqai", taču dzinējs ir citāds - 1,3 litru turbo ar lielāko iespējamo jaudu. Tie ir 158 zirgspēki.
"Subaru XV" laikos būtu neizšķirts, taču "Crosstrek" jauda samazināta līdz 136 ZS. Arī griezes moments ir ievērojami mazāks, taču paātrinājums atšķiras labi ja par sekundi. Ņemot vērā, ka "Subaru" ir arī par gandrīz 100 kg smagāks, tas ir neparasti. Arī riepu izmērs ir teju vienāds, atšķiras vien platums - 235 "Nissan" pret 255 "Subaru".
Riepu augstums ietekmē arī rites komfortu, taču daudz ko nosaka arī tas, kādiem apstākļiem paredzētas automašīnas un to balstiekārtas. Par spīti visu riteņu piedziņai "Nissan Qashqai" ir izteikts pilsētnieks, kas reizumis var pieveikt kādu aizsnigušu vai netīrītu ceļu, pavilkt piekabi, taču nekādi ne izaicināt īstu bezceļu - trūkst klīrensa. "Subaru Crosstrek" ir pavisam citāds.
Balstiekārta izgatavota ar rezervi, un faktiski nāk no divreiz lielāka "Subaru", bet klīrenss sasniedz 22 cm "Nissan" 18 cm vietā. Nissan toties ir ļoti mūsdienīgs salons, ar ko "Subaru Crosstrek", kas faktiski ir modernizēts XV modelis, ir grūti lepoties.
"Subaru" nodrošina vadītāja pamatvajadzības, tostarp arī drošību, par ko gādā vesela asistentu armāda. Bet kā ar cenu? Pilnpiedziņas krosoveri vienmēr ir dārgāki. "Subaru" nemaz nav cita varianta, tāpēc ierasti domājam, ka "Crosstrek" ir dārgāks par "Qashqai" AWD. Bet nekā!
"Crosstrek" maksā no 34 līdz 37 tūkstošiem eiro, kamēr pilnpiedziņas "Qashqai" - no 35 līdz pat vairāk nekā par 40 tūkstošiem eiro. Varbūt cenas starpību nosedz zemāks degvielas patēriņš?
"Subaru" borta dators rāda 9,7 l/100 km, kamēr "Nissan" - 8,2 l/100 km. Tikpat līdzvērtīga ir jaunu automašīnu garantija - pieci gadi vai 100 000 km.
Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!