Sociālo tīklu lietotāji izsludina savu "Rīgas satiksmes" logo konkursu

Raksta foto
Foto: Ieva Leiniša / LETA

"Rīgas satiksme" (RS), atzīmējot uzņēmuma 21. dzimšanas dienu, beidzot atvadījās no sava vecā logo, ar ko sabiedrība bija pazīstama jau 20 gadus. Vecā logo formu un dzelteno, sarkano krāsu nomainīja pilnībā jauna tipa logo. Zaļā krāsa logotipā simbolizējot jaunos elektroautobusus, savukārt tumši zilā jau tiek izmantota lielākajā daļā sabiedrisko transportu. Šāda veida zīmola identitātes maiņa bieži vien raisa kontroversiju, un arī RS gadījumā cilvēki soctīklos steidz izteikt savus viedokļus un pat izsludinājuši savu konkursu. 

Sociālo mediju platformā "Instagram" strauji popularitāti guvis profils   @izglab_rigas_satiksmes_logo, kura sekotāju skaits jau pārsniedzis tūkstoti. Šajā kontā tiek publicētas grafisko dizaineru uzlabotās un alternatīvās versijas jaunajam logo.

Instagram profilā @izglab_rigas_satiksmes_logo līdz šim apkopotās iedzīvotāju piedāvātās jaunā "Rīgas satiksme" logo versijas.
Instagram profilā @izglab_rigas_satiksmes_logo līdz šim apkopotās iedzīvotāju piedāvātās jaunā "Rīgas satiksme" logo versijas. Foto: Ekrānuzņēmums/Instagram

Vienlaikus "Instagram" profils @tandeems_works, kas sevi pozicionē kā radošo sacensību platformu ideju meklētājiem un ideju ģenerētājiem, izsludinājis konkursu jauna "Rīgas satiksmes" logo izstrādei. Savu logo versiju var iesniegt līdz 25. februārim. Tiek solīts, ka "labākais dizains dosies tālākā balsu vākšanas misijā iekš platformas ManaBalss.lv".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @tandeems_works

Kopš "Rīgas satiksme" informēja par logo nomaiņu, daudzi tam ir veltījuši asu kritiku. Piemēram, kinorežisors un komunikācijas speciālists Kaspars Kursišs platformā “X” nosaucis zīmola tēla maiņu par kļūdu, skaidrojot, ka "zīmolam ir milzīga loma klientu piesaistē ST, to ignorēt ir absurds vadības līmenī. Ja nav izpratnes par šo, tad noteikti tās trūkst daudzos citos klientiem būtiskos jautājumos."

"X" lietotāji apgalvo arī to, ka logo neatbilst mūsdienu estētikai un izskatās pēc logo, kas veidots 2005.gadā un simbolizē "kamolā tinējus un adītājus tramvajā".

Pētnieks un pasniedzējs Frederiks Ozols jaunajā logo pamanījis arī valodas stila kļūdu.

Ir arī variants, kas Rīgas sabiedrisko transportu piedāvā baudīt nesteidzoties.

Svarīgākais
Uz augšu