"Rīgas satiksme" (RS), atzīmējot uzņēmuma 21. dzimšanas dienu, beidzot atvadījās no sava vecā logo, ar ko sabiedrība bija pazīstama jau 20 gadus. Vecā logo formu un dzelteno, sarkano krāsu nomainīja pilnībā jauna tipa logo. Zaļā krāsa logotipā simbolizējot jaunos elektroautobusus, savukārt tumši zilā jau tiek izmantota lielākajā daļā sabiedrisko transportu. Šāda veida zīmola identitātes maiņa bieži vien raisa kontroversiju, un arī RS gadījumā cilvēki soctīklos steidz izteikt savus viedokļus un pat izsludinājuši savu konkursu.
Sociālo tīklu lietotāji izsludina savu "Rīgas satiksmes" logo konkursu
Sociālo mediju platformā "Instagram" strauji popularitāti guvis profils @izglab_rigas_satiksmes_logo, kura sekotāju skaits jau pārsniedzis tūkstoti. Šajā kontā tiek publicētas grafisko dizaineru uzlabotās un alternatīvās versijas jaunajam logo.
Vienlaikus "Instagram" profils @tandeems_works, kas sevi pozicionē kā radošo sacensību platformu ideju meklētājiem un ideju ģenerētājiem, izsludinājis konkursu jauna "Rīgas satiksmes" logo izstrādei. Savu logo versiju var iesniegt līdz 25. februārim. Tiek solīts, ka "labākais dizains dosies tālākā balsu vākšanas misijā iekš platformas ManaBalss.lv".
Kopš "Rīgas satiksme" informēja par logo nomaiņu, daudzi tam ir veltījuši asu kritiku. Piemēram, kinorežisors un komunikācijas speciālists Kaspars Kursišs platformā “X” nosaucis zīmola tēla maiņu par kļūdu, skaidrojot, ka "zīmolam ir milzīga loma klientu piesaistē ST, to ignorēt ir absurds vadības līmenī. Ja nav izpratnes par šo, tad noteikti tās trūkst daudzos citos klientiem būtiskos jautājumos."
Izdarīt @Rigassatiksme_ pašreizējo kļūdu ir graujoši, jo padara Rīgas ST par vēl lielāku joku.
— Kaspars Kursišs (@kurkaspars) February 21, 2024
Zīmolam ir milzīga loma klientu piesaistē ST, to ignorēt ir absurds vadības līmenī. Ja nav izpratnes par šo, tad noteikti tās trūkst daudzos citos klientiem būtiskos jautājumos. https://t.co/K2VPvCQQAx
"X" lietotāji apgalvo arī to, ka logo neatbilst mūsdienu estētikai un izskatās pēc logo, kas veidots 2005.gadā un simbolizē "kamolā tinējus un adītājus tramvajā".
Pirmais @Rigassatiksme_ logo simbolizēja gliemezi, kas atbilst realitātei. Bet ko simbolizē jaunais logo? Es ceru, ka kamolā tinējus un adītājas tramvajā. pic.twitter.com/DIE8LrzpB9
— lolita tomsone 💛💙 (@lolifish) February 20, 2024
Rīgas satiksmes jaunā identitāte tāda, it kā ārā būtu 2005. ... https://t.co/pZmhGmkhQr pic.twitter.com/9fjhrMiB3C
— Toms Zariņš (@zarinstoms) February 20, 2024
Pētnieks un pasniedzējs Frederiks Ozols jaunajā logo pamanījis arī valodas stila kļūdu.
Vienu no stila kļūdām sauc par tautoloģiju jeb liekvārdību. Atšķirībā no angļu join/connect together' latviešu valodā to pašu izsaka vienā vārdā "savienot" - savienosim pilsētu! Savienot atsevišķi - tāpat nav iespējams. Turklāt tā ir arī skaidrāk, tiešāk un tādēļ jo uzrunājošāk. pic.twitter.com/NiiExcVush
— Frederiks Ozols (@incaustum) February 20, 2024
Ir arī variants, kas Rīgas sabiedrisko transportu piedāvā baudīt nesteidzoties.
Jaunais Rīgas Satiksmes logo: https://t.co/irgAMp3Zse pic.twitter.com/CR1N2T91eP
— Vogēzi (@vogezija) February 20, 2024