Pēdējo desmit gadu laikā sociālo tīklu lietotāju skaits ir gandrīz trīskāršojies. Šodien tos izmanto gandrīz pieci miljardi cilvēku. Šajā laikā “Facebook”, “Instagram” un “TikTok” ir kļuvuši ne tikai par izklaides un atpūtas vietu, bet arī par platformu politisko viedokļu veidošanai un nopietnām sociālajām diskusijām.

Raksts sākotnēji publicēts šī gada februārī

Tomēr arvien biežāk izskan uzskats, ka sociālie tīkli ir pietuvojušies savām beigām. Sociālie tīkli sākotnēji bija vieta, kur dalīties ar informāciju, kā arī komunicēt ar citiem cilvēkiem – draugiem, skolasbiedriem, kolēģiem, radiniekiem utt. Tagad lielākās sociālo tīklu platformas ir kļuvušas par algoritmisku labirintu, kurā dominē svešinieki.

Laiks, ko cilvēki pavada sociālajos tīklos, pieaug, bet aktivitāte - samazinās. Lietotāji kļūst par pasīviem idealizēta satura patērētājiem, zaudējot saikni ar reālo dzīvi un tuviniekiem. Viss liecina par to, ka sociālo tīklu lietderība ir izsmelta. Vai tie spēs atgriezties pie saviem pirmsākumiem?