Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Noskaties Ar "Polestar" gēniem. No kā gatavots "Volvo" jaunākais elektromobilis EX30?

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Elektriski "Volvo" nav jaunums, bet šodien mēs brauksim ar patiešām ko neredzētu un ārkārtīgi interesantu elektromobili. Tas ir "Volvo" EX30. Nedaudz garāks par četriem metriem un 20 centimetriem, EX30 patlaban ir mazākais un dizainā izaicinošākais "Volvo Cars" modelis, kāds pieejams tirdzniecībā.

Pieejams tikai un vienīgi elektrisks, turklāt ar vienu vai diviem motoriem, tehniski EX30 ir elektromobiļu "Zeekr X" un "Smart #1" radinieks - jo ražots uz "Geely" platformas Ķīnā. Šī gada vidū EX30 ražošanu sāks arī Volvo rūpnīca Beļģijā. Volvo uzsver, ka EX30 ražošanā izmantots neierasti liels pārstrādāta alumīnija, tērauda un plastmasas īpatsvars.

Turklāt nekur nav teikts, ka tai plastmasai jānāk no automašīnām. EX30 ir minimālisma kalngals. Pašaizliedzīgo atteikšanos no jebkādiem kloķiem un pogām varētu apskaust pat Tesla. Stūre regulējas tikai manuāli.

Sēdekļiem gan ir elektriska regulēšana, taču kloķis ir tikai viens! Bez pieskaršanās ekrānam EX30 nevar pat atdarīt cimdu kastīti, kas šeit atrodas pa vidu. Sānu spoguļu regulēšana arī notiek caur skārienjutīgo ekrānu. Sasper jods, bet te grozās nevis stikliņš, bet viss spogulis! Un - tas ir ļoti patīkams "Volvo".

Salons ir plašs un gaišs, stūre patīkama un gaita daudz daudz komfortablāka, nekā varētu gaidīt no 20 collu ratiem ar plānām riepām. Tikai trūcīgais vietas piedāvājums aizmugurē nodod EX30 patiesos izmērus, kas šajā ziņā maz atšķiras no, piemēram, "Renault Megane E Tech".

Plašāk "TV Autoziņu" sižetā!

Uz augšu