5. tramvajs Rīgā atsāk kursēt maršrutā "Iļģuciems - Mīlgrāvis"

Raksta foto
Foto: Zane Bitere/LETA

No trešdienas, 28. februāra, Rīgā, 5. tramvaja maršruts atjaunots pamatmaršrutā "Iļģuciems - Mīlgrāvis", informē pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Vienlaikus slēgts 5T autobusa maršruts.

Atjaunojot tramvaja kustību pa pamatmaršrutu, atjaunots arī iepriekš spēkā esošais kustības saraksts no galapunktiem, kā arī reisu apjoms, darbdienās veicot 114 reisus, bet brīvdienās 68 reisus. Tāpat ir izmaiņas vairāku pieturvietu novietojumā un to skaitā.

Pieturvietas "Dārza iela" un "Eiženijas iela" abos kustības virzienos ir apvienotas un pārvietotas. Pieturvietām ir piešķirts jauns nosaukums - "Pulka sēta".

Pieturvietai "Saldus iela", virzienā no Mīlgrāvja, nosaukums paliks nemainīgs, savukārt pieturvieta "Slokas iela" arī pārdēvēta par "Saldus ielu". Abām pieturvietām mainīts novietojums.

Pieturvietas "Buļļu iela" (abos virzienos), "Lilijas iela" (virzienā no Mīlgrāvja) un "Bēnes iela" (virzienā no Iļģuciema) tiek apvienotas, un jaunajā novietojumā pieturvietām piešķirts nosaukums "Buļļu iela".

Pie tramvaju galapunkta Iļģuciemā izbūvētas atsevišķas pieturvietas pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai, abu pieturvietu nosaukums būs "Iļģuciems".

Būvdarbu laikā tramvajs kursēja maršrutā "Imanta - Mīlgrāvis", bet posmā no galapunkta "Iļģuciems" līdz Jūrmalas gatvei tika organizēts 5T autobusa maršruts "Iļģuciems - Botāniskais dārzs" un tramvaja kustība šajā posmā tika slēgta.

Rīgā 5. tramvaja maršruta infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvajiem veica "A.C.B.".

Būvdarbi tika līdzfinansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem projektā "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem". Tajā bez 5. tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūves vēl plānots zemās grīdas tramvaja parametriem pielāgot 7. tramvaja līnijas infrastruktūru posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam "Ķengarags", kā arī pārbūvēt 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojumu.

Kopējās projekta izmaksas plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām jeb 38,78 miljoni eiro.

Jau ziņots, ka 2022.gadā kopumā "Rīgas satiksmes" apgrozījums bija 168,703 miljoni eiro, kas ir par 4,7% vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās 58,9% - līdz 1,25 miljoniem eiro.

"Rīgas satiksme" nodrošina pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem Rīgā, kā arī apsaimnieko autostāvvietas pilsētas ielu malās. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome. "Rīgas satiksmei" pieder kapitāldaļas kompānijās SIA "Rīgas karte" (51%) un SIA "Rīgas acs" (100%).

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu