Lai arī lielākoties patērētāji PTAC vēršas ar iesniegumiem saistībā ar strīdiem par apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem atteikt apdrošināšanas izmaksu vai daļējas izmaksas atteikumu, kad ir iestājies apdrošināšanas gadījums, un šādu jautājumu izskatīšana nav PTAC kompetencē, taču, vērtējot atteikuma iemeslus un to pamatojumus, atsevišķos gadījumos PTAC ir konstatējis, ka apdrošināšanas līgumos ietvertie noteikumi varētu tikt vērtēti kā neskaidri vai netaisnīgi.
Lai apzinātu problemātiku un sniegtu priekšlikumus iespējamām tālākām uzraudzības vai informēšanas darbībām, PTAC ir sagatavojis pārskatu par atsevišķiem gadījumiem, kuros ir konstatēti pirmšķietami neskaidri vai netaisnīgi līguma noteikumi. Pārskatā analizētas PTAC saņemtās patērētāju sūdzības un iesniegumi par apdrošināšanas pakalpojumiem periodā no 2018. līdz 2022. gadam.
Analizējot un izvērtējot saņemtās sūdzības un iesniegumus par apdrošināšanas jomu, PTAC konstatējis, ka bieži vien līguma noteikumi apdrošināšanas līgumos nav formulēti vidusmēra patērētājam pietiekami vienkāršā un saprotamā valodā - tie ir neskaidri, sarežģīti, dažādi interpretējami.
Patērētāji ne vienmēr izprot apdrošināšanas pakalpojuma būtību, bieži vien pietiekami neiepazīstas ar līguma noteikumiem un neizprot tos, kā arī, iespējams, nepārrunā ar apdrošināšanas pakalpojuma sniedzēju sev būtiskos jautājumus.