Kultūras ministrija (KM) pauž atbalstu alkoholisko dzērienu reklāmas visaptverošiem ierobežojumiem, kas līdz ar pārējām platformām ietvertu arī mazumtirdzniecības vietas.
Kultūras ministrija iestājas par visaptverošiem alkoholisko dzērienu reklāmas ierobežojumiem
KM un kultūras ministre Agnese Logina (P) savu viedokli sniegusi pēc Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas lūguma sniegt atzinumu grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā uz otro lasījumu saņemtajiem priekšlikumiem.
KM norāda, ka pirmajā lasījumā atbalstītā redakcija paredz ierobežot alkoholisko dzērienu reklāmu preses izdevumos, drukātos reklāmas izdevumos un publikācijās patērētājiem, kinoteātros, tīmekļvietnēs un tiešsaistē un izmantojot pasta, arī elektroniskā pasta pakalpojumus.
Vienlaikus likumprojekts paredz izņēmumu attiecībā uz alkoholisko dzērienu atlaižu reklāmas izvietošanu mazumtirdzniecības vietās. Savukārt saistītie grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā paredz ierobežot alkoholisko dzērienu atlaižu reklāmu elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.
KM norāda, ka secināms, ka alkoholisko dzērienu atlaižu reklāmu ir paredzēts ierobežot visās platformās, izņemot mazumtirdzniecības vietas. Ministrijā atzīmē, ka, nosakot reklāmas ierobežojumus, tiem ir jābūt vienlīdzīgiem neatkarīgi no reklāmas izplatīšanas veida (vide, radio, televīzija, prese, digitālā vide, mazumtirdzniecības vietas un citas).
Līdz ar to KM pārstāvji pauž atbalstu grozījumos Alkoholisko dzērienu aprites likumā uz otro lasījumu iesniegtajiem tiem priekšlikumiem, kas paredz noteikt alkoholisko dzērienu reklāmas ierobežojumus arī mazumtirdzniecības vietās.
Kā ziņots, izskatīšanā Saeimā ir grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā un Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kurus Veselības ministrija virzījusi ar mērķi samazināt alkohola patēriņu Latvijas iedzīvotāju vidū, kā arī ilgtermiņā samazināt ar alkohola lietošanu saistīto slimību īpatsvaru un mirstību no alkohola lietošanas radītajām sekām.