Pretendentam prasa 5 gadu pieredzi ielu uzturēšanā, turklāt pēdējā gada laikā jābūt veiktiem asfaltbetona seguma bedrīšu remontiem 10 000 kvadrātmetru platībā. To varot izpildīt vienīgi pašreizējie Rīgas ielu uzturētāji, uzsver Nemiro.
“Mums šķiet, ka tas varētu būt rakstīts par labu jau iepriekšējiem izpildītājiem, jo, piemēram, 10 000 kvadrātmetru apmērs, kas ir izpildīts mēnesi, nu tas ir faktiski visas Rīgas apmērs. Mēs nesakām, ka tas varētu būt 1000 (kvadrātmetru), bet nu 2000 (kvadrātmetru) būtu pietiekams apmērs, lai varētu paplašināt konkurenci, un šajā konkurencē varētu piedalīties vairāk uzņēmēju,” saka Nemiro.
Patlaban par galvaspilsētas ielu tīrīšanu un uzturēšanu atbild divas pilnsabiedrības: “Daugavas labā krasta uzturētājs” un “Daugavas kreisā krasta uzturētājs”.
2019. gadā pie līguma tika pašvaldības politiķiem tolaik pietuvināti uzņēmēji. Taču šajā laikā notikušas būtiskas izmaiņas.
Daudzpieredzējušais spēlētājs akciju sabiedrība “Ceļu pārvalde” bankrotējis. Kamēr tā mantu lēnām izsola, Uzturēšanas līgumā galvenie uzņēmumi ir tie paši, kam Rīgā ir atkritumu apsaimniekošanas bizness.“Roadeks” daļēji saistīts ar CleanR grupu. Bet “Pilsētas eko serviss” - ar otru lielāko atkritumu spēlētāju, “Eco Baltia vide”.
Kā apakšuzņēmējs patlaban lielus uzkopšanas darbus abos galvaspilsētas krastos veic vēl viens CleanR grupas uzņēmums SIA “Vizzi Urban”. Kompānija līdz šim darbojās šai jomā ārpus Rīgas.
SIA “Vizzi Urban” valdes priekšsēdētājs Valdis Purvinskis: “Pagājušogad, apmēram vasarā, publiski izskanēja informācija, ka A/S “Ceļu pārvalde” ir finanšu problēmas un, kā mēs zinām, šobrīd “Ceļu pārvaldei” ir maksātnespējas process. Tad principā Rīgas Uzturēšanas līgums bija apdraudēts tanī brīdī un abas divas pilnsabiedrības, kas pašlaik to līgumu izpilda, meklēja tirgū, kurš var pārņemt daļu vai visu nu darbus, ko dara “Ceļu pārvalde “, jo reāli darbi fiziski apstājās. Tad mēs bijām viens no iespējamiem uzņēmumiem, ko tur tā attiecīgi pilnsabiedrības uzrunāja.”