Iesūti ziņu!

Pērn provizoriski pieaudzis "Pasažieru vilciena" apgrozījums

Raksta foto
Foto: Sintija Zandersone/LETA

AS "Pasažieru vilciens" apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 59,777 miljoni eiro, kas ir par 14,4% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt kompānijas peļņa pirms uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) pieauga par 39,8% - līdz 844 579 eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.

2023.gadā "Pasažieru vilciens" pārvadāja 17,134 miljonus pasažieru, kas ir par 9,2% vairāk nekā 2022.gadā.

"Pasažieru vilciena" ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem 2023.gadā veidoja 20,7 miljonus eiro, kas ir par diviem miljoniem eiro jeb 11% vairāk nekā 2022.gadā.

Pērn maksas pasažieru tirgus daļa veidoja 45,4%, kas ir par 1,2 procentpunktiem vairāk nekā 2022.gadā. Savukārt vilcienu piepildījums 2023.gadā sasniedza 49,1%, kas ir par 2,1 procentpunktiem vairāk nekā 2022.gadā.

Vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti saskaņā ar vilcienu kustības grafiku, 2023.gadā bija 98,4%, kas ir par 0,4 procentpunktiem mazāk nekā 2022.gadā.

Kompānijā norāda, ka, salīdzinot ar budžetu, gandrīz visās izmaksu pozīcijās ir ietaupījums. Energoresursu ekonomija 2023.gadā veido 30% - aptuveni 6,5 miljonus, kas skaidrojams ar degvielas cenas samazināšanos tirgū, kā arī elektrovilces patēriņa apjoms ir nedaudz mazāks (-6%).

Vienlaikus kompānijā informē, ka saistībā ar Sabiedriskās transporta padomes lēmumu par jaunu tarifu pakāpenisku ieviešanu no 2024.gada 1.aprīļa notiek sagatavošanās darbs pie biļešu tirdzniecības sistēmas izmaiņām.

Jau ziņots, ka 2022.gadu "Pasažieru vilciens" noslēdza ar 52,242 miljonu eiro apgrozījumu, kas bija par 18,4% vairāk nekā 2021.gadā, bet peļņa pirms UIN pieauga par 2,2% - līdz 604 239 eiro.

"Pasažieru vilciens" izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Svarīgākais
Uz augšu