Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

“Pasažieru vilciens” un Škoda Vagonka” preses konferencē informēs par vilcienu defektu cēloņiem

"Škoda Vagonka" valdes priekšēdētājs Martins Bednārs.
"Škoda Vagonka" valdes priekšēdētājs Martins Bednārs. Foto: Paula Čurkste/LETA

AS "Pasažieru vilciens" (PV) un Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" pārstāvji otrdien, 5.martā, preses konferencē informēs par jauno vilcienu turpmāko piegādes, pieņemšanas un nodošanas ekspluatācijā gaitu, informēja PV pārstāvji.

Preses konference notiks otrdien, 5.martā, plkst.14 Pērses ielā 8.

Pasākumā piedalīsies "Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētājs Martins Bednārs un valdes loceklis Pāvels Beraneks, kā arī PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

"Škoda Vagonka" informēs par identificētajiem jauno vilcienu defektu galvenajiem cēloņiem, izmaiņām, kas ieviestas, lai novērstu un mazinātu defektu riskus, savukārt PV skaidros turpmāko jauno vilcienu saņemšanas un to ieviešanas apritē plānu, informē PV.

Grigulis norāda, ka "Škoda Vagonka" solījumu divos mēnešos nodrošināt 95% jauno vilcienu pieejamību ir uztvēris nopietni, ne tikai operatīvi novēršot konstatētos defektus, bet arī nodrošinot papildu tehnisko personālu, apmācības un piedalīšanos dinamiskajās pārbaudēs.

"Tagad ir jāsper nākamais solis - ražotājam vēl ir jāpiegādā 15 vilcieni un mums tos jāintegrē pārvadājumos, pakāpeniski apritē aizstājot vecos vilcienus," papildina Grigulis.

LETA jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles. Patlaban PV no Čehijas uzņēmuma ir saņēmis kopumā 17 jaunos elektrovilcienus.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

Svarīgākais
Uz augšu