AS "Pasažieru vilciens" (PV) šogad pirmajos divos mēnešos pārvadājis kopumā 2,585 miljonus pasažieru, kas ir par 9,8% jeb 230 000 pasažieru vairāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, informēja uzņēmumā.
Februārī uzlabojies vilcienu precizitātes rādītājs
Tostarp šogad februārī PV pārvadāja 1,302 miljonus pasažieru, kas ir par 12% jeb 141 200 vairāk, nekā 2023.gada februārī.
Vienlaikus vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti atbilstoši vilcienu kustības grafikam, 2024.gada februārī bija 98,6%, savukārt janvārī - 91,7%. Pērn vilcienu precizitāte bija 98,4%.
PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis atzīmē, ka, salīdzinot ar pagājušā gada decembri un šī gada sākumu, kad pasažieru pārvadājumu precizitāti būtiski ietekmēja jauno elektrovilcienu radītie izaicinājumi, patlaban situācija ar reisu izpildi atbilstoši vilcienu kustības grafikam ir būtiski uzlabojusies.
LETA jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles. Patlaban PV no Čehijas uzņēmuma ir saņēmis kopumā 17 jaunos elektrovilcienus.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV bija 100% "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.