Izsludināta pieteikšanās konkursā “Latvian Ecommerce Awards 2023/2024”. Tajā aicināts ikviens Latvijas interneta veikals mēroties spēkiem un noteikt savu potenciālu, kur vērtēs gan apgrozījumu, gan klientu pieredzi.
Arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju iepērkas ārzemju internetveikalos
Latvijas e-veikaliem arvien sīvāk ir jāsacenšas ar ārvalstu e-komercijas vietnēm - latvieši arvien biežāk iepērkas tieši ārvalstu interneta veikalos, norāda konkursa “Latvian Ecommerce Awards” organizatoru, uzņēmuma “iMarketings.lv” galvenais stratēģis Sergejs Volvenkins.
Piedalīties konkursā un pieteikt savu dalību kādā no trīs kategorijām aicināti interneta veikali, kas aktīvi pārdod produktus savā interneta veikalā vismaz trīs gadus, un interneta veikali, kas pārdod savu produkciju Latvijā vai ārzemju tirgū. Interneta veikali tiks vērtēti trīs galvenajās kategorijās – “Straujākā izaugsme Latvijas tirgū”, “Straujākā izaugsme eksporta tirgū”, kā arī “Iecienītākais interneta veikals”.
Viens no noteicošajiem kritērijiem “Latvian Ecommerce Awards 2023/2024” labākā e-veikala vērtējumā būs interneta veikala apgrozījums 2022. un 2023. gadā. Par 2022. gadu tiks ņemta publiski pieejamā informācija par e-veikala apgrozījumu, un par 2023. gadu no dalībnieka tiks sagaidīta operatīvā bilance. Tāpat līdztekus labāko interneta veikalu Latvijā noteiks arī veiktā iedzīvotāju aptauja, kuru nodrošina pētījumu kompānija “Kantar/TNS”, savukārt eksporta datus vērtēs uzņēmums “Grant Thornton Baltic”.
“Latvian Ecommerce Awards” Latvijā notiek jau sesto gadu.
“Mēs veicam šo lielo pētījumu Latvijā, kur nosakām ne tikai Latvijas labākos interneta veikalus, bet arī sekojam līdzi un analizējam Latvijas e-komercijas attīstības tendences. Redzam, ka konkurencei e-komercijas segmentā ir augoša dinamika un, lai veiksmīgi turpinātu attīstīties 2024. gadā, interneta veikaliem jāņem vērā daudzi izaicinājumi. Viens no tiem ir starptautiskās e-tirdzniecības attīstība,” tendences e-komercijā iezīmē Volvenkins.
Viņš stāsta - kārtējo gadu pēc kārtas var novērot tendenci, ka arvien lielāks Latvijas iedzīvotāju skaits iepērkas ārvalstu interneta veikalos.
“2023. gadā pēdējo sešu mēnešu laikā 65% no tiem lietotājiem, kas iepirkās internetā, izmantoja ārvalstu e-komercijas vietnes. Vēl pirms gada, 2022. gadā, šī daļa bija 57%. Cīņa par pircēju saasinās, un interneta veikaliem savās mārketinga stratēģijās tas ir jāparedz un jāpieliek roka e-veikalu attīstībai tā, lai viņi spētu būtu vēl tuvāk savai mērķauditorijai,” pauž Volvenkins.
Iespējas, kā to izdarīt ir vairākas, uzskata eksperts. Latvijas interneta veikali, līdzīgi kā viņu pircēji, arī var izmantot starptautisko pieredzi.
"Vairākās valstīs e-komercijas attīstība ir augstākā līmenī, tāpēc būtu ieteicams analizēt ārzemju interneta veikalu darbību un pārņemt viņu pozitīvo pieredzi. Vēl viena lieliska iespēja, kā attīstīt savu e-veikalu, ir ieklausīties, kas ir svarīgi savai mērķauditorijai. Uz šo jautājumu atbild kādreiz sniegs atbildes mūsu pētījums,” stāsta stratēģis.
Konkurss “Latvian Ecommerce Awards” notiek jau sesto gadu, un tā galvenais organizators ir digitālā mārketinga aģentūra “iMarketings.lv”.
Pieteikšanās konkursā vēl ir atvērta interneta vietnē: labakaiseveikals.lv. Konkursa uzvarētāji tiks apbalvoti ceremonijā 5. aprīlī.