Pirms 20 gadiem svarīgākais "Volkswagen" modelis bija "Golf" vai varbūt "Passat". Tagad pirmajā vietā ir SUVi, tāpēc pirmais brauciens ar jauno "Tiguan" ir svarīgāks kā jebkad.
Noskaties ⟩ Jaunais "Volkswagen Tiguan" ir gatavs pārsteigt
Eiropas kompakto SUV klasē "Tiguan" ir pirmajā vietā. Tas ir ļoti pieprasīts arī Baltijā, tāpēc jaunā modeļa uznācienam cieši seko ne tikai "Volkswagen" dīleri un klienti, bet arī konkurenti. Jaunā modeļa noapaļotais dizains būtiski atšķiras no otrās paaudzes uzstājīgajiem stūriem.
"Tiguan" forma un detaļas atsevišķos rakursos polarizē viedokļus. Taču, kā trāpīgi teikts kādā TV seriālā, "viedokļi ir taisnības ienaidnieki un modernās pasaules lāsts". Tieši tāpēc apskatīsim faktus un arī artefaktus, jo izrādās, ka jaunajā "Tiguan" atradusies vieta arī tādiem - vienā sānstiklā paslēpies tīģeris, otrā iguāna, kuri kopā veido "Tiguan" nosaukumu.
"Tiguan" cenu lapā atrodamās sākuma komplektācijas ir bāzes "City" un "Volkswagen" trīsdesmitgadei Baltijā veltītā "Life". Pirmajos testa braucienos Francijā bija atrodami modeļi "Tiguan Elegance" un "R-Line" bagātākajā komplektācijā. Kopš 2016. gada, kad iznāca otrās paaudzes "Tiguan", arī daudz ūdeņu aiztecējis.
Konkurenti uzmācas gan no zemākiem, gan "premium" segmentiem. Līdz ar to "Volkswagen" cenšas netaupīt uz materiāliem. Vienlaikus jādomā arī par to, kā iekļauties budžetā un saglabāt "Tiguan" cenu pievilcīgu. To var panākt ar ekonomiju mazāk uzkrītošās automašīnas vietās. Kā pirmo izvēlējāmies "Tiguan" ar 1,5 litru e-TSI benzīna dzinēju.
No divām iespējamām jaudām R Line piešķirta lielākā - 150 ZS, vienmēr kombinācijā ar priekšpiedziņu un DSG. Braucot uzreiz manāms, ka šī ir citāda automašīna nekā iepriekšējā "Tiguan" pēdējā modernizācija. "Tiguan" 15 collu centrālais ekrāns atrodas pareizajā augstumā un ir pavērsts pret vadītāju. Tas ļoti palīdz. Vēl viena liela ekrāna priekšrocība - arī visas ikonas tajā ir lielas.
Viens no jaunākajiem "Tiguan" piedziņas agregātiem ir jaunās paaudzes lādējamais hibrīds. Balstīta uz tā paša 1,5 litru benzīna dzinēja bāzes, sistēma aprīkota ar divreiz lielāku bateriju nekā agrāk un elektriski spēj veikt līdz 100 km ceļa. "Tiguan" "plug-in" hibrīds ir viens no pagaidām nedaudzajiem, ko var lādēt arī no līdzstrāvas spraudņa ar jaudu līdz 50 kW, kas akurāt atbilst e-mobi tīkla jaudai.
No divām lādējamā hibrīda versijām Latvijā varēs iegādāties vājāko ar 204 ZS jaudu. Vienīgajā "Life" komplektācijā tā maksās 37200 eiro, ieskaitot valsts atbalstu. 193 zirgspēki un "4Motion" piedziņa pieejama tikai jaudīgākajam dīzelim.
Tā ir grūti pārspējama kombinācija, kas gan diemžēl ir arī visdārgākā. Jaunā "Volkswagen Tiguan" sākuma cena Latvijā ir 31 300 eiro ar vienīgo 1.5 benzīna un 37 280 eiro - ar divu litru dīzeļa dzinēju.